Brio happy - första barnet i april - mjuklift eller hårdlift?!
Åjåjåj denna barnvagnsdjungel... Vi har iaf bestämt oss för en Brio Happy nu.
Men vad tycker ni, hårdlift eller mjuklift? Vi har bf 23/4...
HJÄLP!
Åjåjåj denna barnvagnsdjungel... Vi har iaf bestämt oss för en Brio Happy nu.
Men vad tycker ni, hårdlift eller mjuklift? Vi har bf 23/4...
HJÄLP!
Hej! Vi var Bf 10/5 och har också bestämt oss för en brio happy! I affären rekomenderade de hårdlift för vår/sommar bebisar och mjuklift för höst/vinter bebisar. Mjukliften är mer som en åkpåse och blir för varm på sommaren. :)
Ok! Tack för svaren. Är inte hårdliften tung o klumpig? Blir det samma mått på vagnen när man fäller ihop den om man hårdlift?
Hårdlift!! Mycket stabilare att använda. Vi har använt våran lift mycket. Sovit i inne och mellan oss i sängen!
Grattis till bra vagnsval Har haft ca 20 vagnar till mina två och favoriten är Brio Happy, med lättviktschassi och lufthjul.
är lufthjulen lätta att pumpa på Brio Happy? Har dålig erfarenhet av lufthjul på barnvagnar haha
Håller med om att hårdlift är klart bäst, i synnerhet till sommarbebisar. Dock tycker jag att separat liggdel är ännu bättre, luftigare och blir inte lika tungt som lift.
Har inte haft några problem att pumpa lufthjulen på min Brio Happy :)
Nu har vi inte haft just brios mjuklift, dock emmaljunga, och jag tyckte inte alls det blev varmt på sommaren. min son var ändå stor då. sen beror det på tycker jag hur mycket ni kommer behöva bära liften, ska ni bära den upp och ner för massa trappor är ju mjukliften lättare att bära.
Vi behöver inte kånka i en masa trappor men däremot kommer vi kanske sova borta en del i sommar, då kanske det är
Bäst med hårdlift?! Är den mkt tyngre å tar större plats? Tänkte i bilen å så, jag har testat att få plats med vagnen i bakluckan men då var det med en mjuklift... Blir lite fundersam över om
Det går in en hårdlift. Vill ju kunna ha min bil å inte bara vara bunden till att bytlånas med sambons kombi...
Du har inte funderat på liggdel i stället för lift?
Väljer du mjuklift får du ju åkpåse på köpet kan man säga. Har bara haft mjukliftar till alla mina
barn (4) och de har sovit i dem när vi varit borta om nätterna. Har barn födda i februari, mars,
juli och november. Jag har dock bara haft brios. Stora barn,en på fem kilo vid födseln.
Du har inte upplevt det som varmt/trångt i mjukliften under sommaren?!
Näää känns så smidigt med en kombi-vagn!
Tack! Hoppas att bli nöjd!
Nä, inte alls. Man kan ju dra av "locket" och jag har använt filtar både som täcke (kan ju behövas på sommaren i Sverige) och som stadga när de är helt nyfödda. Själv vill jag inte ha liggdel eller hård lift då jag tycker de skvalpar runt i dem och sen börjar jag använda sittdelen tidigt.... men det är ju vad jag trivts med, vi är ju olika.
Jaa, det är inte lätt, första barnet för mig ju så jag vet inte vad jag kommer föredra... :P Men det är väl bara att prova sig fram!