• Gladskit

Ni med stora bröst, var köper ni bh:ar?

Jag hade 75HH innan jag gjorde min förminskning för snart ett år sedan, och brukade handla på Bravissimo.com i första hand. Jag begav mig till Details i Stockholm och provade, sen beställde jag på nätet. Men det förutsätter ju såklart att man vet vilken storlek man har. Ni får helt enkelt passa på när ni får tillfälle!
    Eller kosta på er att ta måtten ordentligt och beställa en gång, och skicka i retur tills ni hittar rätt. Gör ni det en gång så vet ni ju sen.

Många små underklädesbutiker säljer de märkena som Bravissimo, som tex. Freya och Footprints. Supersnygga och sköna bh:ar och framför allt bikini-överdelar!

Change... mnjaaaaa...
    Stora storlekar, visst. Men kass kvalitet om du frågar mig. Bara två hyskor baktill tex. på många modeller. Hur ska den bh:n orka hålla upp en stor byst? Och efter en tvätt eller två är allt stöd borta. Det var min upplevelse i alla fall.

• Gladskit
    Ripichip skrev 2012-01-25 08:12:12 följande:
    Här är en där man bara skriver in sina mått så räknas rätt storlek fram.
    kvinnligtunder.jetshopmini.se/storleksguide-c...
    Fast det är ju få, särskilt bland storbystade tjejer, som kan spika en storlek och sen köra den rakt av. Min man har aldrig kunnat köpa underkläder till mig tex. för 80F på ett ställe är inte samma som 80F på ett annat ställe. Tyvärr.
  • Gladskit
    Anonym (85f) skrev 2012-01-30 07:34:54 följande:
    75-80D är en standardstorlek som de flesta kedjor säljer, 75F är det inte och därför blir det svårt att handla i samma affärer. 

Jag måste också påpeka Changes dåliga kvalité, har köpt en bh därifrån och en tvätt så var den förstörd. Tvättade i 40 grader, var två lager tyg i kupan och det innersta lagret krympte så att bhn gick från att sitta perfekt till att bli lite för liten och tyget utanpå småveckade sig. 

Jag kan inte tipsa om något annat än riktiga underklädesaffärer, det är en otrolig skillnad när man har en bh som sitter perfekt och är man storbystad gör det skillnad!

Köpa en bh på nätet finns inte för mig då jag alltid måste prova bhar då passformen varierar rätt mycket..
    Ja Change var aldrig nåt för mig, deras kvalitet var usel!
    Däremot skulle jag rekommendera dig att googla eller försöka se om de märken du köper i vanliga fall kanske säljs på nätet? Jag har aldrig kunnat beställa rakt av heller, men jag brukade testa Freya's olika modeller i butik, typ Details, och sedan beställa från figleaves eller bravissimo. Det funkade jättebra!
  • Gladskit
    apelsin81 skrev 2012-02-25 16:15:57 följande:
    Har inte orkat läsa hela tråden så jag vet inte om någon redan tipsat om www.bhteamet.se

Jag köper alla mina BHar därifrån, de har kupor upp till K, själv drar jag 75G.
    Visst är de lite dyra, de flesta modeller igger runt 500 kr, men det är det värt att spendera tycker jag för att få en riktigt bra BH som håller grejerna på plats :)
    Kvalitén har varit riktigt bra på de BHar jag köpt, mina äldsta därifrån är 3-4 år och används fortfarande, och jag tvättar alltid mina i maskin (är för lat för att handtvätta)
    Många av deras bh'ar kommer ju dock från Freya/Fantasie och då kan det löna sig att beställa dem från England istället. Tex. från Bravissimo, Amplebosom eller Figleaves...
  • Gladskit
    Anonym skrev 2012-04-14 21:00:12 följande:

letar också bh och bikini i störra kupstorlek har svårt att beställa p nätet utan att kunna prova, vet ni någon affär som har samma märken så man kan gå dit och sen köpa på ex bravissimo som någon skrivit om.

Bor du i Stockholm kan du besöka någon av Details butiker! Fanns även en på Söder förut som hette Wilma som hade Freya/ Footprints bikinis och bh.
  • Gladskit
    solstol skrev 2012-04-17 09:22:34 följande:
    Är det någon som vet om sportBH från Bravissimo är något att ha? Är i stort behov av en ny, men det är ju omöjligt att hitta i en vanlig affär... och jag vill ju ha en BRA, som verkligen fungerar.
    Jag hade en därifrån för några år sen, beställde på chansning men den var inte bra.
    Det var nog något liknande den här: http://www.bravissimo.com/products/lingerie/sports-bras/inspire-sports-bra/white/au27wh/?show=16&sort=1&level=1

Funkade inte alls! Utan jag körde dubbla eller tredubbla från Stay In Place istället. Kunde knappt andas ibland men brösten hölls på plats
  • Gladskit
    spökplumpen skrev 2012-04-17 11:21:13 följande:
    Nu får jag stödet runt om så att det inte är axelbanden som får bära upp brösten. Axelbandet ska sitta så löst att det nästan åker av axeln sa hon.
    Det är sant och därför är det så trist att urvalet är så litet i vanliga butiker.
    För då köper folk typ 85D istället för att det inte går att hitta 70-75F eller större och så sitter bh'n som skräp OCH man får ont i ryggen för att axlarna tar all vikt....
    Jag hade 70-75 HH och beställde alltid via nätet.
    Jag hade provat ut två modeller från Freya som satt jättebra, sen beställde jag från Bravissimo då och då. Ofta kom samma modeller fast i nya färger ett par ggr per år vilket var kul!
  • Gladskit
    Sommarfjäril skrev 2012-04-18 15:27:12 följande:
    Jag har visserligen "bara" D-kupa, men min erfarenhet är att en bra behå måste få kosta. Tyvärr är det dyrare att ha större bröst än lite mindre ... orättvist men sant! 500 kr får man nog räkna med om man ska ha en som sitter riktigt bra.

Jag brukar handla underkläder på Details-butikerna, de har väldigt trevlig personal som hjälper till med utprovning.
    Absolut! Men många av oss som skriver här vill ju försöka tipsa om andra sätt att få ner priset lite. Det är ju inte så kul att bara kunna köpa en enda bh för 600:- och sen inte ha råd med fler.

Jag har själv handlat på Details. Men främst har jag gått dit och provat, sen har jag beställt samma bh till ett mycket bättre pris på bravissimo.com. Varför betala massa i onödan??

Jag tycker att det är mycket bättre att köpa en bra bh (tex. Freya), av bra snitt, med bra funktion och stöd och i material som faktiskt pallar att bära en tyngre byst OCH beställa den från Bravissimo. Än att ta samma peng och köpa en sämre BH som sitter halvdant i en annan butik där man bara lagt till lite tyg och gjort kupan större men som ger noll support.
Svar på tråden Ni med stora bröst, var köper ni bh:ar?