• steffo trish

Badstol?

Hej!
    När jag surfade för ett tag sedan så kom jag in på en tysk barnsida där de säljer bl a en slags badstol. En stol man sätter i badkaret så att barnet kan sitta där när det badar. Vet någon vad det är för sida eller om den säljs någon annanstans?

• Svar på tråden Badstol?
  • Niike

Läste en artikel om sådana. Det är flera barn som drunknat pga dessa. Se så lika väl när barnet sitter så kan det ju sitta i badkaret, det tar max 10 minuter om det är bara för att de ska bli rena. Lite längre om det är för lite kul oxå, och om telefonen ringer ta med den i på toa, har du ingen sladd lös lägg pengarna på en sådan i stället för på en badstol!

• Vanilj

Vi köpte vår på ekohallen men det var den man har första tiden jag tror även dem har den man sitter i.

• norgesessan

man skal då inte gå iväg när dom badar!!!! man ska inte ens titta bort!! man svarar inte i telefonen nån anann stans om man har ett badande barn....det är det som har händt när barn har drunknat, det gör dom utan badhjälp också.......det är badhjälp, inte barnvakt....

• Niike

norgesessan

Det var la intemig du skrev till lr?

• norgesessan

jo, det var det........det värkade som at du trodde at dom som köpte en badstol gjorde det for att kunde prata i telefonen, så dom kanskje råkade drunkna.......jag har lite svårt att se for mig et barn drunkna framför ögonen på den vuxna.....

• Niike

Men hallå, det finns säkert många föräldrar som köper en sådan just för att ifall det skulle hända något så tänker dom jag hinner springa ifrån någon sekund de sitter ju ändå fast där i!!!

Jag kan Oxå börja skrika åh bli OTREVLIG!!!

• norgesessan

jag visste inte att jag skrek.......det står på stolen at man inte får lämna barnet själv.........om det är en tolkningsfråga, så är det en knäpp värld jag lever i...isåfall är det inte pga. stolarna barnet drunknade, men pga. den som gick iväg.....

• Fille04

Jag köpte en på babyringen i Malmö. Kanonbra då sonen inte kunde sitta själv o det blev trångt för oss båda i badkaret.
    Han älskade att sitta i den o plaska, men jag lämnade honom aldrig ensam i den. Man vet ju inte om sugpropparna ger vika o barnet trillar baklänges i vattnet.

• Viktoria74

Klart man inte går ifrån, men det är bra för ryggen att man slipper sitta framåtlutad och hålla i hela tiden tycker jag.

• Ziggy Stardust

Jag har en sån stol som de sitter i, tycker den är kanon!
    Hade förut den de ligger i och den var också bra.
    Köpte mina på Babyland.

• Noddan

Har ingen badstol men hade en badhjälp till grabben när han var som minst och inte kunde sitta stadigt själv. Skönt att han båda händerna lediga om man ska tvätta hår mm och när man ska lyfta upp i handduken. Och för att kunna leka tillsammans, puffa leksaker mm på vattnet.

Badstolar är ju till för att underlätta badandet och göra det säkrare och det står ju tydligt att man inte får lämna barnet oövervakat i den, men vet ALDRIG när de kommer på att kravla ur den!!! Och små barn som hamnar undervatten håller INTE andan automatiskt utan tar snarare ett djupt andetag för att samla kraft... INTE BRA!!!!

• Noddan

PS, babyproffsen har både badhjälpar och badstolar!

• ellinorsmamma

Hej.

Man får aldrig lämna barnet men det förstår nog de flesta normala föräldrar. Har en badstol till dottern och hon sitter bekvämt i den samtidigt som vi inte behöver hänga som en ostkrok över badkarskanten. Nu sitter jag på toalocket och hon leker. Men lämna henne? Aldrig i livet.

• steffo trish

Ojoj!
    Först och främst - tack för alla svar och råd!
    Jag vill enbart ha en stol för att slippa stå som en ostbåge över karet och för att Em ska kunna leka obehindrat, utan attjag eller sambon håller fast henne! Inte hade jag tänkt sätta henne där och ränna runt å göra ärenden inte!

Jag beställde iaf en från barneys.se, Flipper heter den och ser bekväm å stadig ut!

• norgesessan

den är precis likadan som vår...tror inte vi betalde så mycket, vi köpte den 2003 på gknapp i malmö..(dom har internettbutik oxo) tror på 250, kanske......fast det är et tag sedan......

Svar på tråden Badstol?