• Svar på tråden Vägen mot ett plus (trots PCO:n) 2012?
  • Nightrose

Föregående Bimlista. Någon lär få snygga till den då jag sällan lyckas få den bra.

Namn             Behandling                BIM              Status                   Försökt sedan
    Barreliten        Puregon 3:försöket                        Sprutstart 5/11            Sept 2010
    Juliii86            Pergo 2: kuren            12/11          Väntar på BIM             Juni 2008   
    hoppfull idag  Sprutor/IVF                                       Ska ta alla prover      Jan 2011
    valkyrie           väntar på pergo             vet ej          väntar på mensen       Jan 2009
    Nightrose        Puregon 5:e försöket     28/1              Sprutstart 1/1       Feb 2010 
    Matilda03      väntar på pergo          vet ej               Väntar på mensen   April 2011
    Li86               väntar på Puregon        vet ej          väntar på Puregon    Sept 2010
  • Matilda03
    Nightrose skrev 2012-01-24 11:15:57 följande:
    Föregående Bimlista. Någon lär få snygga till den då jag sällan lyckas få den bra.

Namn             Behandling                BIM              Status                   Försökt sedan
    Barreliten        Puregon 3:försöket                        Sprutstart 5/11            Sept 2010
    Juliii86            Pergo 2: kuren            12/11          Väntar på BIM             Juni 2008   
    hoppfull idag  Sprutor/IVF                                       Ska ta alla prover      Jan 2011
    valkyrie           väntar på pergo             vet ej          väntar på mensen       Jan 2009
    Nightrose        Puregon 5:e försöket     28/1              Sprutstart 1/1       Feb 2010 
    Matilda03      Pergo 1:a kuren                                       Väntar på äl   April 2011
    Li86               väntar på Puregon        vet ej          väntar på Puregon    Sept 2010
    Är  inte så aktiv i den här tråden men tänkte uppdatera min status på listan iaf.
  • Celbia

Hej!! Här har ni en till med pco som vill hänga med i tråden om det är ok!? :) Fick veta att jag har pco i juni 2011. Var då gynbesök eftersom inte mensen kommit tillbaka efter att jag slutat med p-piller. Där konstaterades då pco...Fick medicin för att få igång mensen, vilket fungerade. Vi började försöka ordentligt i september, men än så länge har jag inte blivit gravid. Ägglossning och mens verkar i alla fall fungera ganska normalt nu under hösten 2011 vilket känns bra så hoppas hoppas det blir ett plus snart :) Om inte får vi söka oss till utredning i sommar. Borde ha BIM denna vecka, så får se. Men efter x-antal negativa gravtest har man väl tappat hoppet lite...

Någon som testat några "hemmakurer"?! Själv äter jag extra d-vitamin, gått på en detox-kur efter julen och slutat äta socker (då menar jag kakor, kex, godis, choklad o.dyl....) Tänkte också testa på akupunktur. Någon som har erfarenheter av det?

• Celbia
    Namn             Behandling                     BIM              Status                             Försökt sedan
    Barreliten        Puregon 3:försöket                        Sprutstart 5/11                 Sept 2010
    Juliii86            Pergo 2: kuren              12/11         Väntar på BIM                  Juni 2008   
    hoppfull idag  Sprutor/IVF                                      Ska ta alla prover            Jan 2011
    valkyrie           väntar på pergo              vet ej         väntar på mensen         Jan 2009
    Nightrose        Puregon 5:e försöket     28/1        Sprutstart 1/1                  Feb 2010 
    Matilda03      väntar på pergo               vet ej         Väntar på mensen        April 2011
    Li86               väntar på Puregon           vet ej         väntar på Puregon        Sept 2010
    Celbia            ingen behandling           25-26/1    Väntar på BIM                  Sept 2011
  • rosalack
    hoppar med här om jag får :D

Namn             Behandling                     BIM              Status                             Försökt sedan
    Barreliten        Puregon 3:försöket                        Sprutstart 5/11                 Sept 2010
    Juliii86            Pergo 2: kuren              12/11         Väntar på BIM                  Juni 2008   
    hoppfull idag  Sprutor/IVF                                      Ska ta alla prover            Jan 2011
    valkyrie           väntar på pergo              vet ej         väntar på mensen         Jan 2009
    Nightrose        Puregon 5:e försöket     28/1        Sprutstart 1/1                  Feb 2010
    Matilda03      väntar på pergo               vet ej         Väntar på mensen        April 2011
    Li86                väntar på Puregon           vet ej         väntar på Puregon        Sept 2010
    Celbia            ingen behandling           25-26/1    Väntar på BIM                  Sept 2011
    rosalack          pergo                            14-15/2     väntar på äl och +                länge....
  • Treasures

Aha, det är en ny tråd...därav ingen aktivitet i den förra längre. Jag är ju tillbaka igen efter att vår graviditet tyvärr slutade i missfall. Nu väntar vi på klartecken från läkaren att få börja om och då vill jag gärna hänga här med er.

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • Ell86

Jag är gravid!! Fick plus i fredags, ostimulerad månad efter pergo trippelkur. Overkligt men underbart.
    Tar därför bort mig från listan och hoppas jag inte behöver skriva dit mig igen.. Till er andra, jag håller mina tummar hårt!!

Namn             Behandling                     BIM              Status                             Försökt sedan
    Juliii86            Pergo 2: kuren              12/11         Väntar på BIM                  Juni 2008   
    hoppfull idag  Sprutor/IVF                                      Ska ta alla prover            Jan 2011
    valkyrie           väntar på pergo              vet ej         väntar på mensen         Jan 2009
    Nightrose        Puregon 5:e försöket     28/1        Sprutstart 1/1                  Feb 2010
    Matilda03      väntar på pergo               vet ej         Väntar på mensen        April 2011 
    rosalack          pergo                            14-15/2     väntar på äl och +                länge....

• Elin8906

Smiter in i den här tråden jag med :) Om det går för sig?

Allt började 2006 på sommaren när jag fick så ont i magen att jag inte kunde gå.
    Hade precis slutat med p piller eftersom att jag och min före detta pojkvän bestämde oss för att försöka bli föräldrar. Så fick åka ambulansen in på akuten och gick igenom utredningar. Fick diagnosen PCO bara 17 år gammal, fick lite panik över att jag kanske aldrig skulle få mig ett kärleksbarn. Har alltid önskat att bli en ung mamma, men så blev inte fallet. Blev gravid augusti 2009 men fick missfall i vecka 8, då var inte jag och mitt ex tillsammans längre vilket kanske var lika bra att det gick som det gick. Träffade min nuvarande pojkvän mars 2010, och vi har ju försökt och försökt. Men inte blivit något än, beslutade nu att göra allt för att gå ner i vikt, dvs sluta med läsk, godis, skräpmat.. Vågen står på -3 kg nu efter 2 veckor och jag hoppas att den går ner mer. För nu jäklar ska jag ha det finaste som någon någonsin kan ha! Funkar det inte att bli gravid efter att gå ner i vikt, så börjar vi nog med pergo.
    Blir ganska stressad också när vänner kommer och säger att dom är gravida osv, nästan hela min kompiskrets har barn nu eller är gravida eller ska få barn 2.
    Känner att det är elakt att inte bli glad för deras skull, men jag kan bara inte.
    Känner mig mer misslyckad att jag inte kan ge min pojkvän ett barn!
    Någon som känner lika som mig?

rosalack          pergo                            14-15/2     väntar på äl och +                länge....
    Elin8906         ingen behandling         vet ej         väntar på mens               Juli 2006

• Treasures

Grattis Ell86 och lycka till!

Välkommen hit Elin 8906! 

~ ~ Alva 09-11-01 ~ ~
  • LiaDiza

Hejsan. Jag lägger också till mig i listan =) Vi har en dotter på snart sju år och vi vill gärna ha en till liten bäbis innan det går allt för lång tid! Jag fick reda på att jag har pco i augusti som var så det är rätt nytt för mig. Vi har försökt i över 5 år men utan resultat, vi började utreda oss i december 2007. Vår läkare är riktigt dålig och har varit jättedålig på att informera oss och det har blivit en massa missförstånd mellan honom och oss men nu har vi äntligen bytt och fått tag i en underbar läkare som verkligen bryr sig! Jag har som sagt fått reda på att det är pco jag har, jag fick information om att tappa lite i vikt och om ca: 2 månader ska vi börja med pergo. Jag har med den andra läkaren redan behandlats med hormonsprutor men den här läkaren vill själv se vad som händer med en pergo-behnadlning innan jag får börja med sprutor igen. Det känns superbra och jag är optimistisk =)

Elin8906         ingen behandling         vet ej         väntar på mens               Juli 2006
    LiaDiza           Ingen beh. just nu.        2/3             Väntar på BIM                   December 2007

Svar på tråden Vägen mot ett plus (trots PCO:n) 2012?