Miss Behave skrev 2012-01-26 13:33:26 följande:
Det du kommer med är halmgubbar och när de blir bemötta och ifrågasatta bygger du nya. 
Katter är som barn - Nej
Katter förstår inte att bilar är farliga - Ja det gör de.
Personer med utekatter bryr sig inte om sina katter - Ja det gör de.
Katter mår inte bättre utomhus - Ja många gör det (enligt väldigt mångas erfarenhet).
Katter blir överkörda i 100 km i timmen - Ja det kan dom bli men vem har föreslagit att man ska släppa ut katter vid 100 km/h hastighetsvägar??
Katter dör en långsam och plågsam död ute - Nej de absolut flesta gör inte det. Inte ens om de blir överkörda-påkörda. Bilar är stora katter små. Oftast är de stendöda direkt. 
Katter kan inte se sig för vid vägar - Ja det kan dom. Jag bodde i stan i 6 år med min katt, hon var väldigt duktig på att se sig om innan hon gick över vägen (exempelvis).
Katter lever säkert inomhus - Nej det sker olyckor även där med dödlig utgång.
Du är en som typiskt kör med nya påståenden och ignorerar svaren. Kräver länkar eller statistik. Bevis..
Är man kattmänniska så förstår man även sin katts mående och även andras. 
För en katt i bur är det som "Se men inte röra"  och hur roligt är det..          
-Kom med ett bevis för att katter förstår att bilar är farliga. Om det är så, varför blir de då överkörda? Kan du svara på det?
Om man nu bryr sig, varför väljer man att utsätta sitt djur för onödiga risker?
-Du TYCKER att katter mår bättre utomhus. Det finns inga bevis för att det ÄR så.
-Katter kan bli överkörda även på din egen garageuppfart. Bilar är tunga och hårda, katter är små och mjuka.
-Ring din lokala veterinär och fråga om det är vanligt att de får in katter som skadats av bilar.
-Klart katter kan se sig för, men de kan inte dra samma slutsatser som vi. De är inte lika intelligenta som människor.
-Självklart kan olyckor ske var som helst. Det sker dock FLER olyckor med utekatter. Åter igen, ring din veterinär eller försäkringsbolag om du inte tror mig.
Jag tror att du projicerar lite. DU kommer med påståenden som du inte backar upp med vare sig argument eller fakta. JAG bemöter det som ni skriver.