Inlägg från: XcsM |Visa alla inlägg
  • XcsM

Fick inte gravidpenning beviljat:(

Inte för att på något sätt kritisera, men undrar lite av nyfikenhet: får man söka för ensidig betastning om man är sittande? Jag får väldigt, väldigt ont i ryggen av att sitta under längre perioder och har ett kontorsjobb, men har aldrig uppfattat att jag skulle ha möjlighet att söka (just för att jag inte gör tunga lyft/öper risk för hot och våld) så har aldrig ens övervägt att försöka söka.

lillronja skrev 2012-11-28 12:43:38 följande:

Risk för hot och våld är väldigt liten här men då vi jobbar med kemikalier och material varje dag är det väl det jag framför allt får lägga tyngden på, det utnga är att sitta o samma ställning (ensidig belastning)...

• XcsM
    Gladskit skrev 2012-11-28 20:52:28 följande:

Det är väldigt svårt att få igenom gp om man har ett kontorsjobb. Man rekommenderas i första hand att variera ställning, sitta/stå upp och jobba och såna saker. Jag känner väldigt få som fått igenom det utan att de har haft väldigt tufft foglossning tex. och varken kunnat sitta eller stå längre stunder.
    Jag får ont även om jag står så kan inte ändra ställning tyvärr. Har försökt men det har inte hjälpt.

Blev erbjuden andra uppgifter men vi är ett väldigt litet företag så uppgifterna är såklart begränsade, och sitter jag inte med kontorsjobb har jag blivit erbjuden jobb på lagret, det är liksom det som finns att välja på. Och lagerjobb hos oss = tunga lyft dag ut och dag in. Så det skulle ju bara vara ännu sämre. 

Men misstänkte att det skulle vara väldigt svårt, det är därför jag inte försökt söka. Man ser väl inte direkt det här med att sitta i en stol som speciellt påfrestande antar jag.
Svar på tråden Fick inte gravidpenning beviljat:(