Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Fick inte gravidpenning beviljat:(

lillronja skrev 2012-11-28 13:02:33 följande:
    Jag ska skriva en SMASKIG överklagan till Fk först sen går jag vidare om det inte hjälper..Men mig ska dom inte trycka ner!! No no...Kan dom jäkls så kan jag..(Fast jag ska vara snäll, lovar)

Men då dom är en statlig myndighet och jag/vi betalar skatt ska vi väl ändå få ut ngt av det i slutändan tycker man ju..Jag har aldrig vart i försäkringskassespiralen så jag vet lite om det, mer än att man måste stå på sig o inte ge upp.... 
    Kanske ska försöka bli sjukskriven istället?
  • älskarlivet81
    lillronja skrev 2012-11-28 13:17:34 följande:

Ja det är ju ett alternativ, det gäller från feb. då jag ska ha i april, men man vill ju gärna ha det "klart" så kan man släppa allt som har med det att göra...Om du förstår hur jag menar...:/
    Jo men är du inte berättigad till havandeskapspenning så är du inte..

JAg är själv lärare och skulle inte få genom hp t.ex.. Däremot är jag ändå sjukskriven på deltid just nu, kommer vara det till bf, ska ha barn i mitten av mars.
  • älskarlivet81
    XcsM skrev 2012-11-28 21:05:25 följande:
    Jag får ont även om jag står så kan inte ändra ställning tyvärr. Har försökt men det har inte hjälpt.

Blev erbjuden andra uppgifter men vi är ett väldigt litet företag så uppgifterna är såklart begränsade, och sitter jag inte med kontorsjobb har jag blivit erbjuden jobb på lagret, det är liksom det som finns att välja på. Och lagerjobb hos oss = tunga lyft dag ut och dag in. Så det skulle ju bara vara ännu sämre. 

Men misstänkte att det skulle vara väldigt svårt, det är därför jag inte försökt söka. Man ser väl inte direkt det här med att sitta i en stol som speciellt påfrestande antar jag.
    Har du så ont så får du väl bli sjukskriven?
Svar på tråden Fick inte gravidpenning beviljat:(