Klängranka eller kärleksfull? När blir man som partner FÖR kärleksfull?
Jag älskar närhet, kärleksförklaringar och att visa min kärlek genom att kramas, ge en puss, en öm smekning flera gånger per dag. Att skicka nåt sött sms om dagen (oftast ett sms eller högst två) under en arbetsdag. Att ge en godmorgonkram, en kram då vi ses efter jobbet och en kram innan vi somnar, säga hur mycket jag älskar honom. Höra hur hans dag varit, göra saker han tycker om.
En vän sa att hon tycker det känns väldigt konstigt att visa så mycket kärlek. Att hon skulle känna sig kvävd. Jag blev väldigt sårad och ledsen. Att inte få ha denna närhet, det känns som att något saknas, at ens partner inte gillar mig osv....om han inte visar sina känslor lika tydligt eller ofta som jag. Min partner tycker att jag är en känlsomänniska som har mycket känslor och han är inte lika känlsosam. Så ibland kan jag tro det är något fel på hans känslor när han inte är lika öppen och alltid visar sina känslor. Det känns som att mina känslor svalnar när jag inte får det gensvar jag hade i mitt förra förhållande. Mitt ex var lika känslosam som jag. Jag tror inte min nuvarande partner uppfattar mig som för mycket, men jag undrar ändå hur ni andra har det? Är ni känslosamma och kärleksfulla varje dag?
Hur visar du din kärlek till din partner och hur ofta?