• Anonym (fyyyy)

Min bebis åt snus :(

Min 13 månaders bebis åt en stor prilla med lössnus imorse. Sambon hade spottat ut den och lagt den på en tallrik brevid våran säng. Vår 12 mån son hann svälja hela innan jag märkte vad som whänt.. Ringde girtcentralen och dom sa att han skulle få medicinskt kolboch eventuellt blir han väldigt dålig... Han verkar ha klarat sig bra men jag känner mig som världens sämsta förälder

• Svar på tråden Min bebis åt snus :(
  • Ziindlaa

Tycker att det var klantigt och äckligt gjort av din sambo. Hade min man spridit snus runt sig hade jag blivit galen, ska man hålla på med sånt så borde man väl kunna masa sig iväg till en sopkorg. Allt för att förhindra att små barn eller djur får i sig skiten..

• viseversa
    Ziindlaa skrev 2012-01-25 16:33:44 följande:
    Tycker att det var klantigt och äckligt gjort av din sambo. Hade min man spridit snus runt sig hade jag blivit galen, ska man hålla på med sånt så borde man väl kunna masa sig iväg till en sopkorg. Allt för att förhindra att små barn eller djur får i sig skiten..
    Exakt äckligt är det. Är han lika grisig vad gäller annat med ts?
  • Katitzi

Min 10 månaders drack kaffe med mjölk. jag hade ställt det längst in på vardagsrumsbordet. det är bara det hans armar verkade ha blivit längre under natten  

Tur att han inte blivit dålig. sedan skall inte du ta på dig att känna dig som dålig förälder förnågot som din sambo gjorde . Men nog får man vara försiktig  med vart man ställer saker. men det vet ni ju redan o men han lär ju inte lägga snus där  igen   Tur att han klarade sig pojken.

• Katitzi
    viseversa skrev 2012-01-25 16:42:26 följande:
    Exakt äckligt är det. Är han lika grisig vad gäller annat med ts?

Håller med där.. inte så fräscht precis.
  • viseversa
    Katitzi skrev 2012-01-25 16:44:46 följande:
    Min 10 månaders drack kaffe med mjölk. jag hade ställt det längst in på vardagsrumsbordet. det är bara det hans armar verkade ha blivit längre under natten  

Tur att han inte blivit dålig. sedan skall inte du ta på dig att känna dig som dålig förälder förnågot som din sambo gjorde . Men nog får man vara försiktig  med vart man ställer saker. men det vet ni ju redan o men han lär ju inte lägga snus där  igen   Tur att han klarade sig pojken.
    Äh kaffe är inget farligt. Snus däremot är giftigt för små barn.
  • Jordgubbssmak

Min lille kille åt med en portionssnus när han var ca 9 mån. Maken hade lagt den på nattduksbordet trots att jag tjatat massa om det. Men den var använd så den var väl inte så stark. Han svalde med direkt innan jag han göra nått, blev väldigt blek och somnade. Jag var jätterädd och ringde giftinformation men hon trodde inte det skulle vara nån fara utan i värsta fall kräktes han, Han vakna efter en timme och var pigg och glad igen.

Shit happends TS det kunde varit mycke värre. Hoppas din sambo lärt sig nått nu :)

• Anonym (samma)

Tyvärr så käkade min grabb också lössnus ett par gånger när han var yngre. Min sambo hade (har) fortfarande väldigt svårt att komma ihåg att slänga sin gamla äckliga prillor ibland.
    Men det har gått bra....och du är verkligen ingen dålig förälder. 

• Rakad Apa
    viseversa skrev 2012-01-25 16:46:27 följande:
    Äh kaffe är inget farligt. Snus däremot är giftigt för små barn.

Det vette fan, folk dör ju av koffein så...
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (fyyyy)

Visst att han la den där men jag vet ju att han gör det ibland så jag borde varit mer uppmärksam.. Min stackars lille grabb

• viseversa
    Rakad Apa skrev 2012-01-25 16:51:30 följande:
    Det vette fan, folk dör ju av koffein så...
    Nja jag har nog aldrig hört om någon som dött av kaffe. Nikotin är betydligt giftigare.
Svar på tråden Min bebis åt snus :(