• Anonym (fyyyy)

Min bebis åt snus :(

Min 13 månaders bebis åt en stor prilla med lössnus imorse. Sambon hade spottat ut den och lagt den på en tallrik brevid våran säng. Vår 12 mån son hann svälja hela innan jag märkte vad som whänt.. Ringde girtcentralen och dom sa att han skulle få medicinskt kolboch eventuellt blir han väldigt dålig... Han verkar ha klarat sig bra men jag känner mig som världens sämsta förälder

• Svar på tråden Min bebis åt snus :(
  • viseversa
    Anonym (fyyyy) skrev 2012-01-25 16:51:55 följande:
    Visst att han la den där men jag vet ju att han gör det ibland så jag borde varit mer uppmärksam.. Min stackars lille grabb
    ELLER så lär HAN sig av sitt misstag och drar sitt arsle till PAPPERSKORGEN nästa gång!?
  • Katitzi
    viseversa skrev 2012-01-25 16:46:27 följande:
    Äh kaffe är inget farligt. Snus däremot är giftigt för små barn.

Han som tur var stoppa det innan han fick bara i sig en mun. Nu får jag ställa kaffet på köksbordet istället, tur att man har öppen planlösning så man slipper gå så låååång för en mun kaffe    

• Anonym

Haha, har varit med om det där. Sluta vara så oroliga. Det var ju inte en ny prilla.

• Anonym (fyyyy)

Min sambo är väldigtrenlig och pedantisk annars, mer än mig.. Det är bara snusen som hamnar i ett glas eller på en tallrik brevid sängen på kvällarna ibland när han inte orkar gå till köket och kasta den..

• Rakad Apa
    viseversa skrev 2012-01-25 16:53:30 följande:
    Nja jag har nog aldrig hört om någon som dött av kaffe. Nikotin är betydligt giftigare.

Det sker faktiskt. Har själv aldrig hört talas om någon som dött av snus...
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • viseversa
    Rakad Apa skrev 2012-01-25 16:57:57 följande:
    Det sker faktiskt. Har själv aldrig hört talas om någon som dött av snus...
    nej men eftersom nikotin är ett av världens farligaste gift så tror jag det är värre än kaffe.
  • Anonym
    viseversa skrev 2012-01-25 16:59:09 följande:
    nej men eftersom nikotin är ett av världens farligaste gift så tror jag det är värre än kaffe.
    Det handlar om koncentrationen begriper du väl. Inte ens en liten unge faller död ner pga av att han svalt en gammal prilla. Only on familjeliv.
  • Katitzi
    viseversa skrev 2012-01-25 16:53:30 följande:
    Nja jag har nog aldrig hört om någon som dött av kaffe. Nikotin är betydligt giftigare.
    Haha har du inte hört om den stora kaffedöden rena epidimin   
  • Anonym (fyyyy)

Kan ju upplysa anonym om att giftcentralen inte tog lika lätt på det som du.. Dom pratade om medicinskt kol, kräkningar, kallsvettning, hjärtklappning, dreggel och eventuellt magpumpning om han blev slö...

• Katitzi
    Anonym (fyyyy) skrev 2012-01-25 17:03:07 följande:
    Kan ju upplysa anonym om att giftcentralen inte tog lika lätt på det som du.. Dom pratade om medicinskt kol, kräkningar, kallsvettning, hjärtklappning, dreggel och eventuellt magpumpning om han blev slö...

Ja fy förstår att ni får dåligt samvete och att det inte känns roligt. Men du skall ändå inte ta på dig att din sambo har lagt det där.  Verkligen tur att det fick bra för honom.
Svar på tråden Min bebis åt snus :(