Inlägg från: skogsvitter |Visa alla inlägg
  • skogsvitter

Min 1,5 åring vägrar sova.

Omega har hjälpt många med sömnen som haft precis samma problem som du verkar ha. Just det här att de är vakna och vägrar sova. De tycks helt enkelt inte vara trötta, och det är självklart inte bra. De behöver ju sova! Det finns olika märken, bland annat eskimokids och eye q, finns på apoteken och i hälsokostbutiker. Jag tycker absolut att ni ska testa detta tillskott omgående, det låter som att det kan vara något som passar just er!

• skogsvitter
    gink skrev 2012-01-28 22:29:20 följande:
    Jag tänker så här att han kanske kommer sova bättre när han börjar på förskolan? Min dotter sov mycket bättre på nätterna då och hon sov middag på förskolan. Det blir ju en helt annan stimulans för barnen med massa kompisar och lek osv... Hoppas det kommer hjälpa er också!!
    Å andra sidan är det betydligt vanligare att de tvärtom blir överstimulerade av all stimulans och sover ännu oroligare när de börjar på förskolan. Det är väl mer regel än undantag att sömnen blir märkbart påverkad i samband med inskolning. Så jag håller inte alls med i detta faktiskt. En liten 1½ åring behöver ju inte all denna stimulans och min egen uppfattning är att det tom blir för mycket för många.
Svar på tråden Min 1,5 åring vägrar sova.