Min 1,5 åring vägrar sova.
Min son har ända sen han föddes varit strulig med sömnen, periodvis har det gått ganska bra men strulet kommer alltid tillbaka! Nu har han sedan några veckor tillbaka börjat gorma rejält igen. Han är ganska lätt att söva men han vaknar eller gråter i sömnen efter ca 1-2 timmar. ALLTID. Och då är det väldigt svårt att söva om honom. Ett exempel på hur en natt kan se ut.. han somnar vid 20.30 tiden sen runt 22 tiden gnäller/gråter han i sömnen och vi går in och lugnar och tröstar. Han sover då vidare till ca 02.30 då vaknar han och är vaken och OMÖJLIG att söva om och är då vaken till ca 06.00-07.00. När han väl somnat om sover han till ca 09.00. På dagen sover han ca 1 timme vid 13 tiden så han sover ju inte mycker då heller. Han har alltid sovit oroligt och gråter varje natt i sömnen. Han sover i sin säng men den står bara några decimeter från våran säng. Har även haft honom i våran säng men det är lika struligt då också. Vet inte vad vi ska göra för att få en fungerande sömn!! Han börjar dagis om en vecka och jag börjar jobba om 3 veckor.. men jag vet inte hur jag ska orka jobba när nätterna ser ut såhär! Är det någon som varit med om samma sak och hur fick ni en fungerande sömn. Jag börjar vara desperat!