Vad heter Avas tvillingsyster?
Som rubriken lyder, vilket namn tycker ni passar ihop med Ava?
Flicknamn, tack! :)
Som rubriken lyder, vilket namn tycker ni passar ihop med Ava?
Flicknamn, tack! :)
Anne,Amelie, Astrid
Eve
@Lacey, hur tusan hade du tänkt dig att det där skulle uttalas?
Ava & Vega
Sia
Ava och Agnes
Ava och Harriet
Ava och Liv
Ava och Lea :)
Håller med #4 - Vega är jättefint och passar jättebra.
Det var svårt! Jag kan inte komma på ett enda namn som passar helt o hållet!
Problemet är att Ava är ett högklassigt namn. Jag tänker på Ava Gardner som alltid spelade en god kvinna, men samtidigt en mycket sofistikerad lady. Men även om det inte vore för henne, så är Ava gammalt, etablerat och värdigt. Men samtidigt är det kort. Och det finns få namn som är korta, och samtidigt högklassiga och sofistikerade.
Ett namn som skulle passa både med stilnivån, och det faktum att det också är bibliskt, är Elisabet. Men det blir konstigt med så stor skillnad i längd.
Ett namn som är kortare men passande med det kristna budskapet är Maria. Men det blir kanske för likt "Ave Maria"...
Anna, Sara och Hanna är bibliska namn som passar av den anledningen och att de är korta, men de har en mycket "rarare" och "enklare" klang än Ava...
De enda namn jag tycker är både tillräckligt värdiga och dessutom bibliska (förutom Maria), är Marta och Rebecca. Marta ännu hellre stavat Martha, för att ge det mer stil och klass. Men de är inte klockrena... Rebecca är först och främst långt jämfört med syrrans namn.
Om du frångår Bibeln, så tycker jag att du ska ta ett ganska uppseendeväckande, vackert och konstnärligt namn som pendang till Ava. Isadora, Isolde eller Ofelia, kanske..?
Det du absolut inte ska göra, enligt mig, är att ta något enkelt, bonnigt namn (Lina, Elin, Tuva, Marit...) eller något smeknamnsnamn (Lisa, Ellen, Nelly, Mollie...). För det vore inte rättvist mot den systern!