• tilde72

Hur räkna ut timlön

Som frågan lyder; hur räknar jag ut min månadslön i timlön?
    Jag jobbar nu 4 dagar/vecka (32) h.

Kan någon vänlig själ hjälpa mig här!

Kram kram

• Svar på tråden Hur räkna ut timlön
  • jhk88

Det är väl bara att ta din timlön och multiplicera med 32*4 så har du din månadslön...

• CeciliaMaria82

Antalet timmar är 32 på en vecka när du jobbar!på en månad är det 4 veckor
    Alltså 32 timmar gångrar du med de 4veckorna och gångrar det med din timlön exempel 85kr
    Det vill sägs
    32*4*85 likamed

• tilde72

Tack för svar!
    Jag har hört om att man delar månadslönen med allt från 160 till 180 timmar? Borde det inte finnas något som "gäller" hela tiden? Kan det vara så att det är helt olika beroende på vilka avtal som tillämpas...

• tilde72

Det är ju alltså timlönen jag är intresserad av att få fram. Annars är det enkelt.

• cloudberry79
    tilde72 skrev 2012-01-26 14:21:07 följande:
    Tack för svar!
    Jag har hört om att man delar månadslönen med allt från 160 till 180 timmar? Borde det inte finnas något som "gäller" hela tiden? Kan det vara så att det är helt olika beroende på vilka avtal som tillämpas...
    Det är olika för olika avtal! Allt mellan 160-180 är normalt, snitt för en kontorsanställd i min kommun är 175 timmar, men många avtal har ju en del arbetstidsförkortningar och liknande som gör att en heltid inte är fullt 40 timmar, utan allt mellan 35-45 (lärare har tex fler timmar/vecka för heltid).
    If you love me - please don't feed me!
  • FruLiNi
    tilde72 skrev 2012-01-26 14:22:44 följande:
    Det är ju alltså timlönen jag är intresserad av att få fram. Annars är det enkelt.
    Men vad får du ut i månaden då?
  • Tezza81

du tar din månadslön / på 165 då får du ut din tim lön

ex 20.000 / 165 = 121,21 i timlön

• Billabong
    tilde72 skrev 2012-01-26 14:21:07 följande:
    Tack för svar!

Det stämmer helt riktigt att heltidsmåttet varierar kraftigt mellan olika arbetsgivare.
    Så för att du ska kunna veta vad som gäller för dig, fråga din löneassistent! 
  • Seven Costanza
    Billabong skrev 2012-03-05 23:17:06 följande:
    Det stämmer helt riktigt att heltidsmåttet varierar kraftigt mellan olika arbetsgivare.
    Så för att du ska kunna veta vad som gäller för dig, fråga din löneassistent! 
    Precis, och oavsett att du bara jobbar deltid (32 timmar per vecka) så vet du väl vad din heltidslön är? Man burkar ju alltid ange lönen på heltid, så då tar du heltidslönen delat med det antal timmar som administratören säger är heltid.
Svar på tråden Hur räkna ut timlön