Inlägg från: trettioplus |Visa alla inlägg
  • trettioplus

Vad tycker ni om Lidl?

Jag är inte så förtjust i anställningsvillkoren, men deras utbud på vissa varor är bra och inom vissa märkeskategorier kan man finna mycket roligt. Det går ofta att hitta saker av bra kvalitet som man inte provat förut, i dessa hyllor.
    Däremot skulle jag inte kunna göra totalhandlingen på Lidl.

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • trettioplus

Kan tillägga att jag vägrar köpa deras mjölk och grädde dock. Dels är flera av varorna högpastöriserade, men mest beror det på att jag är lokalpatriot när det kommer till basmejeri.

• trettioplus
    mper skrev 2012-01-27 06:30:15 följande:
    Mjölken av märket milbona på lidl kommer från falköpings mejerier, så vill man stödja ett av de få små mejerierna som finns kvar kan man köpa den mjölken.
    Vårt lokala är ett av de minsta i Sverige. Och det är långt härifrån till Falköping, så...
  • trettioplus
    Wittra skrev 2012-01-28 21:46:36 följande:
    .....så hur gör ni då? Handlar ni allt på ett ställe eller stannar ni t.e.x vid Lidl för att köpa just den där goda korven eller osten?  
    Vi brukar stanna till där, i och med att det är på vägen till övriga butiker. Förutom något kul som vi aldrig provat förut, så hamnar det gärna frukt, korvar, fetaost, glass och lakrits i korgen.
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?