Inlägg från: momalolinon |Visa alla inlägg
  • momalolinon

Vad tycker ni om Lidl?

Jag arbetade i den första butiken som öppnade här i sverige i Bålsta..snacka om mass hysteri de första veckorna..haha och vad galna folk var över kassa systemet.. Å vad mycket skit man fick när man satt i kassan för det.Nu har de ju ändrat det till "normala" kassor på många ställen för svenskar klarade inte av systemet..hehe! Jag har inget att klaga direkt på när det gäller Lidl varken som föredetta personal eller kund..tycker man inte om vissa tyska varor är det inte mer konstigt än att man inte gillar vissa svenska varor... håller med om att de absolut har goda korvar =)

• momalolinon
    Lenora skrev 2012-01-27 02:23:12 följande:
    I England har de kassor på Lidl med en minimal del efter det gått igenom kassan, tanken är att man bara ska slänga det i vagnen och sedan gå åt sidan och packa varorna.

Ja det var ju sånna i början..jag kan förstå tanken bakom det systemet eftersom jag var med vid nyöppningen och det var så fruktansvärt mycket folk..då gick det undan i köerna eftersom man också fick lära sig att scanna allt i en hejdundrandes fart..  fick man också kunderna att göra som det var tänkt efter scanningen blev det inget stopp i kön för att folk inte hann packa ner alla sina varor (som det ofta kan bli i ett vanligt kassa system)..packa fick de sen göra vid en låååååång bänk vid föntret. MEN.. sen all uppståndelse lagt sig å det inte var mass invardering av folk utan ganska så lungt i butiken mestadels så håller jag helt med om att kassorna inte kändes så optimala för kundens del..antar att det är mer folk som handlar på Lidl i tyskland, så där fungerar säker  kassa systemet. =)
  • momalolinon
    Wittra skrev 2012-01-27 20:53:20 följande:

hahaha, skön särskrivning...."kassa systemet"...det ÄR alltså dåligt?

haha..ett rent misstag =) kan inte på stå att jag tycker att det är dåligt..folk stressar bara upp sig i onödan..gör som man ska så går det hur bra som helst =)
  • momalolinon
    Wittra skrev 2012-01-28 21:43:51 följande:

Men det är väl inte konstigt att folk blir förvirrade av ett "system" de aldrig mött? ett jäkla upp- och nedplockande av varor...

Nej det är absolut inte konstigt..men har man handlat där en två gånger så har man förhoppningsvis fått det förklarat för sig =)
  • momalolinon
    Wittra skrev 2012-01-28 21:43:51 följande:

Men det är väl inte konstigt att folk blir förvirrade av ett "system" de aldrig mött? ett jäkla upp- och nedplockande av varor...

märker förresten att jag är jäkligt duktig på att särskriva..hehe..
  • momalolinon
    Klöset skrev 2012-01-28 22:21:40 följande:
    Jag gillar både Lidl och Netto. Trevliga affärer! 

har arbetat på Netto också..och som personal tycker jag Lidl är 1000 gånger bättre att arbeta i..men att handla i är båda helt ok =)
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?