Inlägg från: Tilly |Visa alla inlägg
  • Tilly

Vad tycker ni om Lidl?

UntilTheDark skrev 2012-01-26 20:56:59 följande:
    Det där om hur de behandlar personal är inte sant! Otrolig skröna....eller har det iallafall inte hänt här i Sverige.
    Ja det är en skröna som verkligen bitit sig fast (jobbar på lidl)
  • Tilly
    La Lola skrev 2012-01-26 21:03:20 följande:
    ja det kanske bara är jag som ser det så men det känns helt klart som om kakorna är det mest framträdande.....eller så är det så i de två Lidl-butiker jag har varit in i.
    Lidls koncept är att alla butiker ska se så lika ut som möjliigt så det ska inte skilja mycket mellan de olika lidl butikerna.
    Det mesta finns i matväg på lidl. Iaf när det gäller bassortiment. Dock är sortimentet väldigt enkelt max 1-3 olika saker o välja på ist för 10-20 på tex ICA.
  • Tilly
    Pallas skrev 2012-01-26 22:01:40 följande:
    Jag tycker inte det går att handla all mat där, så vi handlar på tre olika affärer, med olika prisläge - Lidl, Willys och ICA Maxi.

Grejer vi handlar på Lidl:

Frukt Grönsaker Blöjor när det begav sig Rengöringsmedel (W5) Dulanos salami Mjölk (det är Arlas mjölk även i Lidl:s förpackningar) Bröd ibland Glass Choklad Fisk
    Mjölken kommer från både arla, skånemejeri och Falköpingsmejeri beroende på vilket som ligger närmast butikerna. Lidl har bara sina egna förpackningar precis som du säger.
  • Tilly
    Lenora skrev 2012-01-27 00:10:10 följande:
    Va? Har de normala kassor i de svenska Lidl?
    Det har bytts minst 1 kassa i alla lidlbutiker i hela sverige. Många butiker fick alla sina kassor bytta vissa bara några. Så jag nu är det mestadels normala kassor.
  • Tilly
    JennyL88 skrev 2012-01-27 07:13:48 följande:
    Handlar aldrig på Lidl... Jag vill gynna våra svenska bönder och företagare.
    Sen är de sämre kvalitet på allt som säljs på Lidl
    Lidl gynnar tex Falköpingsmejeri som är ett litet mejeri i jämförelse med tex Arla. Lidl gynnar även ett litet korvföretag i Sävsjö som heter Lulles, de är ensama om o få leverera cognac medwurst till lidl. Lidl har mängder med artilkar från Södergården som är ett svenskt företag m.m. Så man kan välja o handla vissa saker på Lidl som hjälper svenska företag. Ju mer som köps av dessa produkter ju mer tar lidl in från dem.
  • Tilly
    Virriga Vera skrev 2012-01-28 00:17:00 följande:
    Nej, det är inte sämre kvalité på allt som säljs på Lidl.
    Lite olika länkar med bäst i test texter.

Falukorv

apollo.fl-net.se/kvinna/viewNews.do
    Mc-hjälm
    www.aftonbladet.se/bil/mc/article11856936.ab
    Blöjor (mitt i texten någonstans)
    www.testfakta.se/foraldrar_barn/article14660.ece
    Glass
    www.aftonbladet.se/matvin/article11350402.ab
    Smoothie
    metrobloggen.se/myran86/bast_i_test_-_nu_ar_det_kort/
    Julmust
    www.tasteline.com/Inspiration/Hogtider/Jul/Testat-Arets-basta-julmust/
  • Tilly
    Wittra skrev 2012-01-28 21:42:33 följande:
    Eller också självscannar man, betalar och går ut med varorna.... Drömmer ( jajaja, det KAN bli upplock men hur ofta händer det?, vi har scannat i säkert 2 år minst och blivit uppmanade att plocka upp kanske 2 ggr på den tiden....)

Jag vidhåller fortfarande min åsikt om att det låter som onödig stress istället, först skicka upp alla varorna på bandet för att kassörskan ska slå in dem , för jag sedan, ska kasta mig över dem och skicka ned i vagnen igen. För att köra iväg till en bänk(??) för att packa ned hela klabbet i påsar?

nej, har full förståelse för folk som retade sig på det...      
    Tur då att de gamla kassorna är skrotade på de flesta Lidl och att det mestadels är nya vanliga svenska kassor överallt nu. Skulle inte förvåna mig om Lidl i framtiden även dem hoppar på självscanning i vissa butiker. Men det återstår ju o se, för än så länge har jag inte hört talas om att det är något dem är intresserade av.
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?