Inlägg från: Wittra |Visa alla inlägg
  • Wittra

Vad tycker ni om Lidl?

Ja, vad tycker ni? Handlar ni där regelbundet, ibland eller aldrig?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 20:12
    Tycker ni om maten menar jag?

• Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?
  • Wittra
    UntilTheDark skrev 2012-01-26 20:18:13 följande:
    Gillar deras choklad.

Som den chokladoman man är så måste man ju fråga....vad är det för choklad? mörk eller ljus? fyllning?
  • Wittra
    UntilTheDark skrev 2012-01-26 20:34:44 följande:
    Gillar framförallt deras gräddchoklad, nån blå förpackning på 200 g, och vita chokladen i samma märke. Sedan finns nån annan choklad med jordgubbsfyllning....mmmmm älskar tysk choklad!

Men alltså är det bra, fin choklad? Tror jag köpte nån tysk choklad på ÖB eller Rusta någon gång, kändes jätteäcklig. Liksom jättesöt och själva chokladen kändes inte alls som bra kvalite?
  • Wittra
    La Lola skrev 2012-01-26 20:51:22 följande:
    Nä jag hajar inte vad folk köper där i matväg förutom nån enstaka grej......
    Har hört att de ska ha bra korv med hög kötthalt.

Själv köper jag bara handkräm där om jag har vägarna förbi för den är kanonbra!

haha, hur menar du? att du upplever deras mat dålig och därav inte förstår vad folk handlar i matväg ? Personligen har jag svårt för Lidl...hört så mkt skit om dem, hur de behandlat sin personal etc etc. Maten verkar ju inte heller som någon höjdare och även om chokladen är fantastisk eller frukten fräsch...så näe, jag ids inte åka runt på olika affärer...jag vill handla allt under samma tak. orka först åka t.e.x maxi och handla..för att sedan masa sig in på något Lidl för att handla frukt? Eller tvål lr vad det nu kan vara nääe..
  • Wittra
    UntilTheDark skrev 2012-01-26 20:56:59 följande:
    Det där om hur de behandlar personal är inte sant! Otrolig skröna....eller har det iallafall inte hänt här i Sverige.

Bryr mig inte om det hände i Sverige eller inte, tyckte det var lika knäppt för det...
  • Wittra
    La Lola skrev 2012-01-26 20:57:24 följande:
    Nä men det finns ju ingen mat nästan....bara ändlösa rader av en massa onyttigt skit....

hehe, jag måste nog kika in där snart igen för att se vad du menar? Är det mkt kakor och liksom halvfabrikat?
  • Wittra
    UntilTheDark skrev 2012-01-26 21:01:05 följande:
    Ja det är bara att skita i att gå till lidl då?? För övrigt tror jag det finns många mataffärer som inte hanterar sin personal eller mat allt för väll alltid.....tyvärr.

Men har jag sagt att jag eller någon annan MÅSTE gå dit eller?
  • Wittra

det här kassorna som folk pratar om...vad var så märkligt med dem?

• Wittra
    momalolinon skrev 2012-01-27 15:09:46 följande:

Ja det var ju sånna i början..jag kan förstå tanken bakom det systemet eftersom jag var med vid nyöppningen och det var så fruktansvärt mycket folk..då gick det undan i köerna eftersom man också fick lära sig att scanna allt i en hejdundrandes fart..  fick man också kunderna att göra som det var tänkt efter scanningen blev det inget stopp i kön för att folk inte hann packa ner alla sina varor (som det ofta kan bli i ett vanligt kassa system)..packa fick de sen göra vid en låååååång bänk vid föntret. MEN.. sen all uppståndelse lagt sig å det inte var mass invardering av folk utan ganska så lungt i butiken mestadels så håller jag helt med om att kassorna inte kändes så optimala för kundens del..antar att det är mer folk som handlar på Lidl i tyskland, så där fungerar säker  kassa systemet. =)

hahaha, skön särskrivning...."kassa systemet"...det ÄR alltså dåligt?
  • Wittra
    IsDimma skrev 2012-01-27 20:56:58 följande:
    Wittra: dom gjorde om dom här i Sverige för att behaga folket. När jag bodde på irland var verkligen bandet innan kassan hur långt som helst medan bandet efter kassan knappt existerade och man packade ner allt i vagnen för att gå vidare till en packningsbänk där alla packade sina saker utanför kassorna.

så först åkte varorna förbi kassörskan och sen packade man ned allt i vagnen för att sedan packa upp allt på en bänk längre bor? Det låter som onödligt många moment? Vad är så fel med att kassörskan slår in varorna och sen packar man dem i påsarna?
  • Wittra
    Grande Rock skrev 2012-01-27 21:17:23 följande:
    Om kunderna behärskar systemet får du mycket bättre flöde genom kassan. Man behöver inte vänta på folk som inte hinner packa färdigt.

Okej, ja jag vet ju inte hur andra gör men för mig har det aldrig varit ett problem. Man måste ju ändå packa ned varorna från bandet till vagnen?
  • Wittra
    Grande Rock skrev 2012-01-27 22:08:52 följande:
    Hur andra gör? jo man står otåligt i kassakön och irriterar sig på alla som skall kontrolläsa kvittot istället för att packa sina varor.

Sant varorna skall, av kunden, hanteras en gång extra, detta sker alltså under tiden som kassapersonalen scannar nästa vara och kassan framåt är tom så fort du har betalat. smidigt som rackarns.

Eller också självscannar man, betalar och går ut med varorna.... Drömmer ( jajaja, det KAN bli upplock men hur ofta händer det?, vi har scannat i säkert 2 år minst och blivit uppmanade att plocka upp kanske 2 ggr på den tiden....)

Jag vidhåller fortfarande min åsikt om att det låter som onödig stress istället, först skicka upp alla varorna på bandet för att kassörskan ska slå in dem , för jag sedan, ska kasta mig över dem och skicka ned i vagnen igen. För att köra iväg till en bänk(??) för att packa ned hela klabbet i påsar?

nej, har full förståelse för folk som retade sig på det...      
  • Wittra
    momalolinon skrev 2012-01-28 21:03:44 följande:

haha..ett rent misstag =) kan inte på stå att jag tycker att det är dåligt..folk stressar bara upp sig i onödan..gör som man ska så går det hur bra som helst =)

Men det är väl inte konstigt att folk blir förvirrade av ett "system" de aldrig mött? ett jäkla upp- och nedplockande av varor...
  • Wittra

Undrar en sak, läst tråden och konstaterar att många svarar att dem älskar exempelvis ost eller frukt från Lidl men också typ enda ni handlar...alltså ni har olika favoritprodukter från Lidl. Men åker ni alltså runt bland olika affärer då?

jag tycker att handla mat är astråkigt, visst kul och härligt att kunna fylla kyl, frys och skafferi med mat men ett såå tråkigt moment ju . Att handla. Skulle jag då åka runt mellan olika affärer skulle jag bara bli ännu tröttare på skiten.....så hur gör ni då? Handlar ni allt på ett ställe eller stannar ni t.e.x vid Lidl för att köpa just den där goda korven eller osten?  

Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?