Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

Vad tycker ni om Lidl?

Jag tycker inte det går att handla all mat där, så vi handlar på tre olika affärer, med olika prisläge - Lidl, Willys och ICA Maxi.

Grejer vi handlar på Lidl:

Frukt Grönsaker Blöjor när det begav sig Rengöringsmedel (W5) Dulanos salami Mjölk (det är Arlas mjölk även i Lidl:s förpackningar) Bröd ibland Glass Choklad Fisk
  • Pallas

Jag har även köpt en del av det "onödiga skräpet", tex ett underställ i "angora" och det är det bästa jag haft. Maken har köpt innetofflor och jag har köpt bilklädsel och -kapell, grillöverdrag, en hörnslipmaskin, div verktyg, stekpanna och lite sånt. Är nöjd med prisvärdheten.

För övrigt jobbar jag själv för ett tyskt företag och har pratat med några Lidl-anställda om de farhågor som en del vädrar här i tråden. Alla jag pratat med har inte haft några tidpunkter, förutom på schemaläggning, men det verkar vara ett vanligt problem på alla arbetsplatser jag varit på. 

• Pallas

Tycker lite synd om folk som pga fördomar ratar Lidl och därmed missar världens bästa glass.

• Pallas
    X skrev 2012-01-29 07:49:00 följande:
     Jag sparar många hundralappar varje handling på att handla på Lidl, för de pengarna kan jag o familjen resa Men var och en lägger ju pengar på det de vill
    Ja, det är nästan groteskt hur mycket man får för pengarna på Lidl.
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?