Inlägg från: Esmiso |Visa alla inlägg
  • Esmiso

Vad tycker ni om Lidl?

handlar ganska mycket där. De är lätt överlägsna på frukt och grönt!!!

• Esmiso
    Wittra skrev 2012-01-26 20:38:04 följande:
    Men alltså är det bra, fin choklad? Tror jag köpte nån tysk choklad på ÖB eller Rusta någon gång, kändes jätteäcklig. Liksom jättesöt och själva chokladen kändes inte alls som bra kvalite?
    de har väldigt många  olika sorter. Allt från mörk till vit
  • Esmiso
    tjej87 skrev 2012-01-26 20:47:48 följande:
    Jag blir lite lätt deprimerad när jag går in i en Lidl-butik och undviker därför att göra det.
    varför blir du det??? :-O
  • Esmiso
    Studentpappa skrev 2012-01-26 21:10:56 följande:
    Går aldrig dit. Största anledningen är att det känns som en sunkig second-hand butik. Sen så lyser det snålhet och foppatofflor om 90% av kunderna som är där. 

Ica ger mig en mycket bättre magkänsla helt enkelt.  
    haha, jag blir så full i skratt på såna kommentarer. Lidl där vi bor har ganska många av de märkena som t ex ICA, bara att de kostar hälften så mycket. VArför köpa onödigt dyrt??? Känns onekligen korkat!
  • Esmiso
    Wittra skrev 2012-01-28 21:46:36 följande:
    Undrar en sak, läst tråden och konstaterar att många svarar att dem älskar exempelvis ost eller frukt från Lidl men också typ enda ni handlar...alltså ni har olika favoritprodukter från Lidl. Men åker ni alltså runt bland olika affärer då?

jag tycker att handla mat är astråkigt, visst kul och härligt att kunna fylla kyl, frys och skafferi med mat men ett såå tråkigt moment ju . Att handla. Skulle jag då åka runt mellan olika affärer skulle jag bara bli ännu tröttare på skiten.....så hur gör ni då? Handlar ni allt på ett ställe eller stannar ni t.e.x vid Lidl för att köpa just den där goda korven eller osten?  
    jag handlar det mesta där. Dock inte allt, men där jag bor ligger många affärer i närheten av varandra, så då går jag in i en annan bara. Kanske sker 1 ggn/månad
    Verkar som många som svarat nej inte varit inne i en Lidl butik sen de startade i Sverige, då förstår ajg att man tror att det är kasst. Nu ser det ju helt annorlunda ut! Jag sparar många hundralappar varje handling på att handla på Lidl, för de pengarna kan jag o familjen resa Men var och en lägger ju pengar på det de vill
  • Esmiso
    Pallas skrev 2012-01-29 09:59:32 följande:
    Ja, det är nästan groteskt hur mycket man får för pengarna på Lidl.
Svar på tråden Vad tycker ni om Lidl?