• Anonym

Bör man ha förlorat oskulden vid 17 år?

hej jag är 17 år och är fortfarande oskuld, jag har inte träffat någon kille som jag ens vill ha en relation med, jag har haft några killar ''på g'' men aldrig ett förhållande, men hur vanligt är det att man är oskuld vid 17-18 års åldern?

• Svar på tråden Bör man ha förlorat oskulden vid 17 år?
  • IsDimma

Det är ganska vanligt

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Anonym

Öh, nä varför skulle man det? Jag var nästan 20 när jag förlorade min och jag ångrar inte att jag "väntade"

• Anonym (popnet)

Lilla vän, jag är 21. Fortfarande oskuld. Behöver jag säga mer?
    (tjej)

Så du behöver inte oroa dig. 

• IsDimma

Alltså, jag svarade på att det är ganska vanligt att inte förlorat oskulden ännu när man är 17 år.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Mascaraklumpar

Det är väl typ varannan 17-åring som är oskuld, har jag för mig. Finns ingen som helst anledning att känna dig stressad.

• splink

Jag skulle säga att det är ganska vanligt att både ha den kvar och ha förlorat den vid 17 års ålder. Vill man inte så ska man inte, men vill man så ska man

Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • LillaTanten

Det finns väl inget "bör" i det det där med att ha förlorat oskulden?

Sex har man ju när man känner att man är redo för det och med den man känner att man verkligen vill ha det med. Jag tycker att du kan vara nöjd med att du inte haft sex med någon bara för att "bli av med den" och typ "göra som alla andra".

Hur vanligt eller ovanligt det är finns det säkert statistiska fakta på hos RFSU, men det viktiga är som sagt - tycker jag - att det känns rätt för dig själv!

Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
  • Tom Araya

Det är rätt att förlora oskulden vid 15...eller 25, om man vill och har träffat någon man vill förlora sin oskuld med.
    Det är m.a.o. helt okej att vara en tjej på 17 och oskuld.

• Anonym

Palla o ha sex med någon man knappt vill med.

Jag va 15 år när jag förlorade min oskuld o va ca 1.55 cm lång. De jag menar är att jag inte va färdigutvecklad och inte redo

• Binary

Bör? Vad har bör med saken att göra. Det har att göra med när _du_ är redo, inte när kompisgänget säger att dom blev av med sina.

Det är helt enkelt upp till dig, inte till samhällets normer.
    Somliga blir av med sina tidigt, andra senare i livet, vad spelar det för roll.

Så länge som det är på dina villkor och att det är ditt eget, helt fria val så spelar det ingen roll
    om du väntar eller inte.

sextankar.nu - En mans tankar om sex
Svar på tråden Bör man ha förlorat oskulden vid 17 år?