• längtan12

    Hur tar man sig igenom längtan?

    Fick nyss reda på att min bror m fru väntar sitt tredje barn till sommaren. Jag vet inte om jag ska bli glad eller ledsen... Självklart är jag jätteglad för deras skull, men jag kan inte låta bli att känna avundsjuka och en riktigt stor frustration! Jag blir så ledsen. Varför går det inte för oss?!? Vår dotter fyller 2 år om några dagar, o de va så långt vi ville ha mellan våra barn. Hur gör man för o ta sig igenom att nära människor i ens omgivning blir gravida o får barn, när man själv mår skit? Det blir heller inte bättre av att folk frågar om det inte är dags för nummer 2 snart. Man mår mer o mer dåligt och känner mer o mer stress.

  • Svar på tråden Hur tar man sig igenom längtan?
  • vinur
    Cinderella87 skrev 2012-02-04 21:53:57 följande:
    Idag kom min mens även denna månad.. Jag ska ringa ivfkliniken i Umeå på onsdag för att prata med dom om väntetider osv...
    Tråkigt... Men du är inte ensam, en klen tröst..
  • längtan12

    Oj vad många som svarat på tråden! Jag har inte varit inne o kollat på länge. Väldigt intressant att läsa om andra med samma problem. Men tråkigt för oss alla:(
    Va hos vänner ikväll, o dom berättade att dom skulle ha sin tredje. ÄNNU en som man ska tvingas se bli tjockare o tjockare. Min svägerska, en kompis och en nära arbetskollega. På samma gång. O just NU, när vi försöker och inte kan!!  Hur sjutton beter man sig i deras sällskap? Jag tycker de e skitjobbigt. Åkte hem tidigt ikväll, orkade inte sitta o spela glad.
    Hur har det gått för er med era utredningar?
     

  • EEJ

    Vår utredning har precis startat och jag ska ta första proverna på tisdag (dag 21 i cykeln). Så nu börjar det! Fast frågan är ju vad de kommer fram till och vad man ska göra med svaret som vi får?!

  • Kärt barn har många namn

    Åh, vad jag känner med er alla! O vad "skönt" att jag inte är ensam att känna precis som ni.....
    Hoppas så att alla lyckas få sina efterlängtade plus snarast!

    Själva har vi en dotter född juni -09 och har vi försökt på ett syskon sedan nov-10. O fått tre missfall under den tiden... . Är sååå less på detta nu.

    Är det alltså så att man inte ens får utredning betald av landstinget?

  • EEJ

    Har man ett gemensamt barn så får ta pengar ur egen ficka för utredningen! I Västerbotten kostar det 3000kr att ta blod- och spermaprov samt träffa läkaren en gång. Snordyrt...

  • EEJ

    Tungt med 3 missfall!!
    kommer de tidigt i graviditeten? Har du pratat med någon om det?

  • MiaMarias

    Hej

    Nu tittar jag in hit, har en liten kille född 2008, han kom på första försöket.

    Men nu när vi försöker med syskon till den lille, vill det sig inte lika enkelt. =(
    Vi har försökt sen juli ungefär, trodde på min kropp att det skulle gå lika snabbt denna gång,
    men där trodde jag fel.

    Nu har jag bokat tid hos gynklinik, så ska dit nästa vecka, för något måste ju vara fel,
    när lillkillen kom så snabbt. 
    Vi gifte oss juni 2011 och efter det har alla sneglat på magen månad efter månad och undrat,
    även de pensionärer jag är hos tittar också. (jobbar inom privat hemtjänst)
    En trodde t.o.m att jag var gravid och  tänk om man var det, vill ju inte vara för offentlig
    inför dem heller, nu när vi verkligen har försökt.

    Till förra tanten köpte jag ju en sån monitor och den har fungerat, men något barn blev det inte,
    jag kände mig lugn med den och magen har sett större ut och allt.

    Men men, det blir väl en 2013-bebis istället verkar det som. 

  • Kärt barn har många namn

    EEJ: oj vad dyrt. Hmm, vi får ju ingen sådan hjälp i och med att de anser att vi blir gravida. . Totalt har vi fem MF/MA/X. MA v.14. 10, 11 o MF v.5-6 o X v.5. Hade två innan dottern också. . Utredning är nu gjord o jag har en autoimmun sjukdom, så jag får blodförtunnande vid nästa graviditet.

    Här är det Äl dags. Hur ligger ni andra till?

    Välkommen MisMarias! Känner igen blickarna... Samhället förväntar sig liksom att nr 2 kommer inom en viss tid . Håller tummarna för er!

    ....och alla andra här också! Vi ska lyckas!

  • MiaMarias
    Kärt barn har många namn skrev 2012-02-21 20:41:48 följande:
    Välkommen MisMarias! Känner igen blickarna... Samhället förväntar sig liksom att nr 2 kommer inom en viss tid . Håller tummarna för er!

    ....och alla andra här också! Vi ska lyckas!
    Tack, jo det är jobbigt. en av pensionärerna trodde verkligen det var dags nu och  frågade om det var 8 månader kvar, men till alla mina kunder säger jag bara "det kommer när det kommer".
Svar på tråden Hur tar man sig igenom längtan?