• MHM

Fyllning som passar med tobleronefluff?

Min son fyller snart år och då ska jag baka två tårtor. Den ena med vit chokladmousse och jordubbar och den andra är ja lite osäker på.

När dottern fyllde år hade ja geishafluff och hallonmousse.  Så det vill jag inte ha igen.

Tänkte på fluff med toblerone - vad passar till det? mottager gärna andra tårtfyllningstips också :) 

• Svar på tråden Fyllning som passar med tobleronefluff?
  • MHM
    Kakmonster skrev 2012-01-26 23:09:10 följande:
    Dum fråga, men vad menar ni med fluff? Grädde med hackad valfri choklad eller?
    Japp, man smälter ned chokladen i grädden, låter det stå över natten och vispas sen upp :)
  • Sasse

persikohalvor på burk kanske sku funka till tobleronefluffet (: lakrits är ju gott till choklad kanske det sku funka i en tårta!

• Shiro

Päron! Alltså päronhalvor på burk :)
    Päron o toblerone, yum yum :P

• spaulding

Tobleronefluff är ganska sött och tungt så jag skulle nog tagit mandarinklyftor på burk för att jämna ut det och ett lager lättsötad hallonsylt utrört med lite ovispad grädde.

• Matmorsan
    MHM skrev 2012-01-26 23:14:10 följande:
    Japp, man smälter ned chokladen i grädden, låter det stå över natten och vispas sen upp :)

Ska den vara vispad när man häller i grädden? Låter sååå gott!
  • MHM
    Matmorsan skrev 2012-01-28 17:23:27 följande:
    Ska den vara vispad när man häller i grädden? Låter sååå gott!
    Nej... häll ovispad grädde i en kastrull och ha i bitar av det du vill blanda med. Det ska smältas på låg värme(får inte koka) sen ställer du det i kylen över natten och sen vispas det upp.
  • Matmorsan

Tack, måste pröva :)

• Malva5

Skulle också säga päron, men jag tror du måste ha päronessence för att det ska bli tillräckligt med smak. Om du inte kokar en päronmarmelad eller liknande. 

Svar på tråden Fyllning som passar med tobleronefluff?