• Anonym

Så otroligt svårt att låta bli att messa, mejla eller ringa honom=(Om jag ska messa vad ska jag skriva och när??

Är tillsammans med en kille sedan några månader tillbaka. Vi messade och mejlade varandra oftast flera ggr om dagen och väldigt gulliga mess...nu får jag bara korta opersonliga mess tillbaka och vi pratas vid max 3ggr i veckan om ens det =(.
    Kan inte träffas så mycket heller då han har ett resjobb, barn varannan vecka osv...

Har tänkt att jag ska sluta skicka så gulliga mess till honom (har behärskat mig så nu skickar jag max ett per dag) men oftast får jag inget svar alls eller väldigt kort och opersonligt. Jag är alltid den som frågar när vi kan träffas och jag har ändå påpekat detta för honom flertal gånger och ingen bättring. Träffade honom för ca 12 dagar sedan och då var han iallafall lite kramig och ville att jag skulle stanna kvar på mat och sova över. Men jag ville inte ha sex fast att jag hade lust bara för att inte åka dit enbart för mat och sex , vill ju inte vara ett kk...

Nu har han varit sjuk sedan i söndags och jag har varje dag messat och frågat hur han har mått och fått tillbaka svar på typ 2 meningar att han mår dåligt. Skickade sista messet igår kväll och har inte fått något svar ännu.
    Har också skickat ett jättelångt mejl hur jag exakt känner för honom och hur seriös jag är med det här och att han ska vara ärlig. Har lättare att få ur mig det jag vill på ett bra sätt genom att skriva och därför mejlade jag. Han har inte svarat på mejlet heller.

Men för drygt 1,5 månad sedan så mejlade han att han tycker att jag är underbar och att han självklart vill att vi ska flytta ihop men att vi måste ta det steg för steg för barnens skull osv.

Jag är så sugen att messa honom nu godnatt men det känns ju inget bra när han inte svarar. Han hade faktiskt ringt mig en gång igår kväll men då hann jag inte svara...

Hur tycker ni att jag ska göra nu? Han är bara hemma fram till söndag och sedan åker han på jobb utomlands i över en vecka och jag har barnen veckan efter så då kan vi inte ses på länge igen...längtar efter honom så att jag håller på att bli galen.
    Ska jag messa honom imorgon igen och vad tycker ni att jag ska skriva??? Skäms faktiskt lite över mejlet jag skrev då jag utelämnade mina tankar och känslor helt. Jag har varit väldigt öppen och visat mina känslor också i mina mess men det här var "all in"....
    Snälla ge mig råd!!

• Svar på tråden Så otroligt svårt att låta bli att messa, mejla eller ringa honom=(Om jag ska messa vad ska jag skriva och när??
  • emmachristina

Han verkar inte vara så värst intresserad längre? :(

• Anonym (A)

Jag tycker att du borde säga till honom att du skulle uppskatta om han svarade på dina sms oftare. Det går ju inte att tassa runt på det sättet du gör nu, relationen blir ju jättejobbig!

• Anonym
    Anonym (A) skrev 2012-01-26 23:49:56 följande:
    Jag tycker att du borde säga till honom att du skulle uppskatta om han svarade på dina sms oftare. Det går ju inte att tassa runt på det sättet du gör nu, relationen blir ju jättejobbig!
    Ja det är jättejobbigt för mig. Jag tog upp det för några veckor sedan men då menade han att han inte gillar att messa så mycket utan föredrar att prata i telefonen. I telefonen när vi pratar så säger han iallafall godnatt och puss och kram och sådana saker men aldrig att han saknar mig om inte jag säger det och då svarar han oftast "detsamma"..
    .Han sa också för ca 1,5 månad sedan att jag inte ska oroa mig så mycket utan att hans känslor för mig bara blir starkare och starkare men att det ska utvecklas långsamt för att se vart det slutar...? Han tycker att jag tänker för mycket och är negativ...
    Hur tolkar ni allt det??
    Har också talat om att jag inte gillar att det bara är jag som frågar om vi ska träffas. Han är lite "stel" mot mig när han är nykter men det är bättre när han är onykter..

Så ska jag messa honom imorgon och fråga hur han mår och hans planer i helgen, om han har lust att ses eller vad tycker ni?
  • Anonym (A)
    Anonym skrev 2012-01-26 23:55:23 följande:
    Ja det är jättejobbigt för mig. Jag tog upp det för några veckor sedan men då menade han att han inte gillar att messa så mycket utan föredrar att prata i telefonen. I telefonen när vi pratar så säger han iallafall godnatt och puss och kram och sådana saker men aldrig att han saknar mig om inte jag säger det och då svarar han oftast "detsamma"..
    .Han sa också för ca 1,5 månad sedan att jag inte ska oroa mig så mycket utan att hans känslor för mig bara blir starkare och starkare men att det ska utvecklas långsamt för att se vart det slutar...? Han tycker att jag tänker för mycket och är negativ...
    Hur tolkar ni allt det??
    Har också talat om att jag inte gillar att det bara är jag som frågar om vi ska träffas. Han är lite "stel" mot mig när han är nykter men det är bättre när han är onykter..

Så ska jag messa honom imorgon och fråga hur han mår och hans planer i helgen, om han har lust att ses eller vad tycker ni?
    Jag håller nog med honom, till viss del. Man kan ju aldrig tvinga någon att vara mer kärleksfull än de är av sig självt, då blir det bara konstlat och jobbigt för båda.

Ja, smsa och fråga! Eller ring, om du inte tycker att det är jobbigt. Där har du ju en konkret grej! Han föredrar samtal!
  • CeciliaMaria82

Ge upp, är en kille intresserad hör han av sig oftare, inte bara när det passar honom bara! Han är inte rätt kille för dig, tycker ärligt att du bör krya vidare även om det känns svårt

• Anonym (A)
    CeciliaMaria82 skrev 2012-01-26 23:58:13 följande:
    Ge upp, är en kille intresserad hör han av sig oftare, inte bara när det passar honom bara! Han är inte rätt kille för dig, tycker ärligt att du bör krya vidare även om det känns svårt
    Inte nödvändigtvis. Jag kan vara precis som TS beskriver (är dock tjej som gillar tjejer), och det är bara för att jag har ett stort behov av att få vara i fred. Jag klarar inte av att min partner/flirt hör av sig heeela tiden, det gör mig galen! Jag är en mycket bättre flickvän om jag får ha min egentid, inte behöva vara så gullig hela tiden (det känns bara krystat för mig) och får ta det långsamt. Skittråkigt, jag vet! Men om man vill vara med mig är det så det får bli, annars fungerar det inte.
  • Anonym
    CeciliaMaria82 skrev 2012-01-26 23:58:13 följande:
    Men när han har lite mindre i jobbet så kan han iallafall ringa nästan varje kväll en sväng..och då kan han väl inte vara ointresserad? Men det går lite i perioder men just med mess har han blivit väldigt dålig och känslokall. Ibland säger han att han ska ringa men gör inte det heller...så han är väldigt konstig på så sätt...
  • Anonym
    Anonym (A) skrev 2012-01-27 00:04:12 följande:
    Inte nödvändigtvis. Jag kan vara precis som TS beskriver (är dock tjej som gillar tjejer), och det är bara för att jag har ett stort behov av att få vara i fred. Jag klarar inte av att min partner/flirt hör av sig heeela tiden, det gör mig galen! Jag är en mycket bättre flickvän om jag får ha min egentid, inte behöva vara så gullig hela tiden (det känns bara krystat för mig) och får ta det långsamt. Skittråkigt, jag vet! Men om man vill vara med mig är det så det får bli, annars fungerar det inte.
    Ja och jag undrar om inte han är så också! Han är med massa folk hela dagarna och sitter i telefonmöten på kvällarna (jobbar extremt mycket och har varnat mig att jag kommer att tröttna på grund av hans jobb redan från när vi träffades). Men hur ofta tycker du att man ska höra av sig så att du känner att du får din egentid?
    Det kan vara så att i början så ville han vara mer tillmötesgående men nu kanske han visar sitt rätta jag? Hur tycker du att jag ska göra imorgon??
  • Anonym (A)
    Anonym skrev 2012-01-27 00:08:48 följande:
    Ja och jag undrar om inte han är så också! Han är med massa folk hela dagarna och sitter i telefonmöten på kvällarna (jobbar extremt mycket och har varnat mig att jag kommer att tröttna på grund av hans jobb redan från när vi träffades). Men hur ofta tycker du att man ska höra av sig så att du känner att du får din egentid?
    Det kan vara så att i början så ville han vara mer tillmötesgående men nu kanske han visar sitt rätta jag? Hur tycker du att jag ska göra imorgon??
    Det beror helt på! Om min partner har något att berätta kan den höra av sig hur mycket den vill, men "hur mår du?", "vad gör du?", "vad ska du äta till middag?" klarar jag inte. Om det däremot handlar om något roligt som hänt på jobbet, att hon brutit lilltån, att hon har en idé som hon vill prata om eller liknande är det bara kul. Det är mest det här vardagliga, tankelösa småsnacket jag inte klarar av.

Mjo, så gjorde jag också förut. Sen när jag insåg att man lätt kan råka såra människor började jag vara jävligt klar med hur jag är och hur det kommer vara redan från början.

Och det viktigaste; bara för att han kanske är så betyder det inte att du per automatik ska acceptera det. Vi är alla olika, och om du är en sån som behöver småpratet är du lika berättigad till det som han är till sin privattid. Om han verkligen vill vara i det här förhållandet måste han möta dig på mitten. Du kan inte bara lägga dig och gå med på att han styr förhållandet helt. It takes two to tango, som det så fint heter!
  • Anonym
    Anonym (A) skrev 2012-01-27 00:13:09 följande:
    Det beror helt på! Om min partner har något att berätta kan den höra av sig hur mycket den vill, men "hur mår du?", "vad gör du?", "vad ska du äta till middag?" klarar jag inte. Om det däremot handlar om något roligt som hänt på jobbet, att hon brutit lilltån, att hon har en idé som hon vill prata om eller liknande är det bara kul. Det är mest det här vardagliga, tankelösa småsnacket jag inte klarar av.

Mjo, så gjorde jag också förut. Sen när jag insåg att man lätt kan råka såra människor började jag vara jävligt klar med hur jag är och hur det kommer vara redan från början.

Och det viktigaste; bara för att han kanske är så betyder det inte att du per automatik ska acceptera det. Vi är alla olika, och om du är en sån som behöver småpratet är du lika berättigad till det som han är till sin privattid. Om han verkligen vill vara i det här förhållandet måste han möta dig på mitten. Du kan inte bara lägga dig och gå med på att han styr förhållandet helt. It takes two to tango, som det så fint heter!
    Jag tror faktiskt att han är ganska lik i ditt sätt att tänka för messar jag att jag har något som jag vill prata om eller att jag har haft ett möte så ringer han upp eller svarar ganska snabbt. Däremot om jag messar hur mycket jag saknar honom och mina tankar kring oss osv då svarar han inte..
    Jag trodde ju från början att han var en mer gosig kille än vad han är då han har visat den här sidan nu. Men jag tror att det här är hans rätta jag. Det är det som gör mig osäker om han är intresserad eftersom jag vill ha svar och bekräftelse medan han kanske tycker att jag tar energi och det vill jag ju inte.
    Men ska jag ringa honom imorgon och fråga om vi ska ses i helgen tycker du??
    Eller är det för "på" med tanke på att jag har skickat det där mejlet...? Men han ringde ju faktiskt igår kväll och då kunde jag inte svara och sedan messade jag efter det och han svarade på det första men inte på det andra...
    Kanske "min" tur att höra av mig imorgon iallafall trots de korta messen?
    Sedan har han ju legat totalt däckad i hög feber och influensa sedan i helgen...
Svar på tråden Så otroligt svårt att låta bli att messa, mejla eller ringa honom=(Om jag ska messa vad ska jag skriva och när??