• liinaa

vad kan man få för bidrag?

Jag är 17 år och pluggar distans på gymnasiet och har en dotter på 7 veckor. Jag få studietbigrag, barnbidrag och föräldrapenning. Min pojkvän jobbar och få lön men efter sommaren ska jag tillbaka till skolan och han ska vara pappa ledig då har vi ju inte lönen längre utan då har vi bara föräldrapenning som han får. Vi har en lägenhet och vi har ingen aning om hur vi ska klara oss. Han har inte jobbat så länge så kommer antaligen få 180 kr per dag och hur ska viklara oss med 180 kr per dag till 3 personen och hyra och mat ? Vad kan vi söka för bidrag då ?
    linaandersson.myshowroom.se

• Svar på tråden vad kan man få för bidrag?
  • liinaa

Jo det kan vi ju göra. Det kanske hjälper lite. För vi håller på att lägga undan 3000 varje månad nu så vi ska klara oss sen men känns ju som vi borde få bidrag

• liinaa

Jag fyller 18 på fredag och då ska ju inte mina föräldrar försörja mig. Dom säger att dom kan hjälpa i fall det skulle verkligen behövas. men vill ju kalra mig utan deras hjälp

• liinaa

Jo jag skaffade barn så tidigt eftersom jag blev gravid och inte klarade göra annat än behålla. Min pojkvän jobbar så just nu klara vi oss bra och jag ber inte föräldrar om pengar. Dom hjälper mycket ändå

• liinaa

är det 240 arbetsdagar ( alltdå då han jobbar) eller från det datumet han började till 240 dagar framåt. Han jobbar ju inte helger

• liinaa

Han har inte fast jobb utan han är avställd på timmar men han jobbar som en heltidare. Så han jobbar varje arbetsdag mån- fre

Svar på tråden vad kan man få för bidrag?