Khaleesi skrev 2012-01-27 09:54:20 följande:
Jag tycker faktiskt att det är tvivelaktigt. Naturligtvis ska den typen av utlottningar vara tillåtna och öppna för alla, det handlar inte om det, men jag tycker ändå att det skulle kännas lite fult av mig att vinna om jag inte behövde det, medan den som "kom tvåa" kanske skulle tvingas leva på makaroner resten av månaden. Ungefär som om jag trängt mig i en kö fast jag inte hade bråttom.
Men den som har extremt dåligt med pengar på grund av felaktiga val. Är det inte lika fel att betala de personernas räkningar isf? Då borde bara de som har det dåligt ställt på grund av orsaker som de själva inte kunnat påverka få delta i tävlingen.
När jag hörde om den här tävlingen kan jag erkänna att jag funderade ett par varv gällande vad jag tycker om den. Men det är en tävling. Vem som helst kan vinna några tusenlappar på triss, trav, postkod etc etc. Vi lägger oss inte i vad de personerna har för ekonomisk situation för tillfället. Är det en tävling är det en tävling. Skulle det vara pengar avsatta att hjälpa fattiga Svenskar, ja då skulle det vara moraliskt fel. I det här läget skulle det vara moraliskt fel att exkludera större delen av befolkningen för att de har det för bra.