• Lectin

Enkelt mellanmål?

Hjälp!
    Jag behöver hitta ett gott och enkelt mellanmål! Jag äter tydligen för lite nu för när jag efter jobbet, via 20 minuters rask promenad och en kvarts tempocykling äntligen anländer hemmet så är jag svag och darrig. Jag skulle behöva ett gott, nyttigt mellanmål som inte kräver varken kylskåp eller köksattiraljer. Något jag kan ha på kontoret eller slänga i mig på tåget på vägen hem. Men som inte påverkar mina försök att gå ner i vikt alltför mycket.

Saker jag ratat hittills:
    Morötter: gav ingen extra ork alls
    Frukt (banan eller clementiner): inte det heller
    Bars: har jag svårt för. känns mest som godis.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-27 10:49
    Lite tilläggskrav: Helst gjort hemma från scratch. Inga halv eller helfabrikat. Och inget proteinpulver.

• Svar på tråden Enkelt mellanmål?
  • SailorGirl

Grekisk/turkisk yoghurt med honung, eller lite vaniljproteinpulver som smaksättning. Mycket protein som mättar.

Gröt på burk. Axa har sin Great som ska ha lika mycket hett vatten i sig som den genomsnittliga kaffe/te-maskinen på jobbet ger när man trycker ut en mugg te. Bara att ta av locket, sätta den i maskinen och trycka på knappen för tevatten, sen röra om ett par sekunder innan det är ätklart.

• Lectin

Tack för tipsen! Men mejeriprodukter brukar inte smaka så gott efter en heldag utanför kylskåpet...

Gröt på burk? Coolt! Det kanske vore något. Är den naturell eller smaksatt? Och vilken sorts gröt är det?

• Lectin

Googlade på axas Great och det ska jag nog testa. Eller kanske en egen, hemmagjord variant.

Men fler tips tas ändå gärna emot!

• Philippa

Proteindrinkar Det är både gott, nyttigt och framförallt mättande

• Lectin

Kan man göra goda proteindrinkar som står sig hela dagen utan kylskåp då?
    Recept tack!

• byggd av bomull

Det är bara att lägga en skopa proteinpulvet i en shaker och ta med till jobbet. När det är dags att dricka den så går du till närmaste toalett och fyller på ett par dl vatten och skakar :)

• Lectin

Och inga tjafsråvaror som proteinpulver och annat.
    Genuina naturliga ingredienser är min meoldi!

• Lectin

Byggd av bomull: Enkelt och säkert bra och gott men inte min grej alls det där med proteinpulver... :-/

Svar på tråden Enkelt mellanmål?