• FiaFunderar

bra affärer i london

Halloj!
    Om en vecka sticker jag och min sambo på en weekendresa till London för att titta lite på fotboll och shoppa lite grann.
    Är det några som har tips på bra billiga affärer i London. Helst i city området eftersom vi ska bo där.
    Vi ska handla lite bebiskläder är det tänkt (om vi hittar något) 

Ge tips på vilken affär som helst som du/ni tycker är bra Solig

Tack på förhand! 

• Svar på tråden bra affärer i london
  • faithfully

Primark är en stooor klädaffär vid Marble Arch t-banestationen. Mycket billiga kläder, men vissa saker av sämre kvalitet. Billiga fina smycken brukar de ha! Även herr och barnkläder. Den ligger i början av shoppingstråket på Oxford Street. Flera andra större kedjor ligger i närheten. Barnkläder har jag dessvärre sämre koll på

• RocketQueen

Som sagt, Primark. Där finns massor av kläder hur billigt som helst. Men ett tips är att komma tidigt på dagen, tror de öppnar redan vid halv nio eller så för det blir knökfullt senare. Och då är det bara jobbigt, inte roligt alls. Och börjar ni där så har ni hela Oxford street framför er där det finns hur mycket affärer som helst. Jag brukar alltid köpa skor på en affär som heter Schuh. Där finns alla möjliga märken, Converse, Hunter, Iron Fist och priserna är ungefär hälften mot här hemma och servicen är helt outstanding. Skorna jag ville ha var slut, då erbjöd dom sig att beställa hem dom och sen posta dom till mig kostnadsfritt. Service i världsklass.

• FiaFunderar
    RocketQueen skrev 2012-01-27 11:18:20 följande:
    Som sagt, Primark. Där finns massor av kläder hur billigt som helst. Men ett tips är att komma tidigt på dagen, tror de öppnar redan vid halv nio eller så för det blir knökfullt senare. Och då är det bara jobbigt, inte roligt alls. Och börjar ni där så har ni hela Oxford street framför er där det finns hur mycket affärer som helst. Jag brukar alltid köpa skor på en affär som heter Schuh. Där finns alla möjliga märken, Converse, Hunter, Iron Fist och priserna är ungefär hälften mot här hemma och servicen är helt outstanding. Skorna jag ville ha var slut, då erbjöd dom sig att beställa hem dom och sen posta dom till mig kostnadsfritt. Service i världsklass.

Låter kanonbra!
    Det blir absolut ett besök på primark Skrattande Det blir att packa väldigt lite kläder när vi åker TILL london så att det kan följa med mycket HEM Flört
  • Mumin80

Mer eller mindre mitt emot Primark (eller rättare sagt kanske 50 m "ner" på Oxford street) ligger det en Mothercare-butik, dom har en del kläder och sånt. Överlag så är barngrejer billiga i England, om ni har beställt babyboxen så kan det vara läge att jämföra priser på refillkasetter till angelcare-hinken Om ni använder produkter av märket Tommy tippee, så är dom MYCKET billigare i London (vi var i london i oktober -10, då kostade en spillfri mugg 27kr, som här kostar 79, även nappflaskorna var typ en tredjedel av priset...). 

Lite längre ner på oxford street så finns Disney store, dom kan ha en hel del gulliga grejer, bl.a. väldigt mysiga snuttefiltar i bra kvalitet (dock är det ju disney, å priserna lite därefter...).

Starta i Primark-ändan av Oxford street och fortsätt längs med gatan Jag kan dock varna för att det för mig tog 2 dagar att ta mig till andra ändan  

Hamleys är en av världens största leksaksbutiker, finns på Regent street (http://www.hamleys.com/).

Om du själv är lite större till växten (som jag ) så finns det precis mitt emot Primark en butik som heter Evans, som bara säljer stora storlekar, väldigt bra utbud. 

• Mrs Green

Jag gillar GAP:s barnkläder. De finns lite överallt. Om man vill ha mycket affärer samlat, men inte trängas som på Oxford Street, tycker jag att Westfield är bra. Ta tunnelbanan (central line) västerut till Shepherd's Bush, ca 5 stationer tror jag det är från Marble Arch (när du är färdig på Primark )

Svar på tråden bra affärer i london