• straw2008

Skönhet

snorkan skrev 2012-01-27 13:18:06 följande:
    man förfaller väl inte för att man inte stoppar in onaturliga saker i kroppen....det kallas för att åldras och är HELT naturligt, tråkigt att många har svårt att acceptera detta. 

Kan verkligen bara hålla med om detta, MEN jag tycker själv att jag ser 10 år yngre ut o 70 mil snyggare med fillers o botox.
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008
    NSM skrev 2012-01-27 13:20:32 följande:
    Jag säger inte att ALLA är det... Men någon soäkerhet är det ju, annars kulle behovet av förändra inte existera. Det betyder inte att man som individ behöver vara soäker. Mens om med dina bröst så tyckte du dem var för små, du ville ha större. Någon form av osäkerhet eller komplex fanns det väl då? Eller förändrade du bara för att du hade tråkigt?   Sen är det skillnad på en operation och flera....   Man behöver inte vara så upptagen om hur man ser ut, snarare vara nöjd emd sin egen skapelse coh att vi alal ser olika ut!

osäkerhet o komplex är väl inte samma sak ? Personligen tycker jag det är finare med fasta bröst jag bar atycker det. JAg tycker det är finare att vara slät än rynkig eller ärrig efter acne. Som svar säger jag att "ni är bara avundsjuka" o du kan ju själv se hur mkt sanning det ligger i det.
  • straw2008
    Anonym (99999999) skrev 2012-01-27 13:21:31 följande:
    Jag brukar undra varför de som opererat sig är så utseendefixerade. Jag brukar undra varför just de tycker det är så viktigt. Ta typ Silvia, hon ser ju till och med konstig ut nu, VARFÖR förstår hon sitt naturliga utseende? Vem säger till henne att det ser ok ut??

Skulle vilja säga att i mitt fall är det ett intresse. Sen ligger det i mitt intresse att se så fin o fräsch ut som möjligt utan minsta ansträngning. Sminkar mig tex ALDRIG o äger inte en plattång.
  • straw2008
    snorkan skrev 2012-01-27 13:29:23 följande:
    den här ytligheten gör mig nästan illamående ibland, nu har det förts över till BARNEN åxå! man måste ha vissa märken för att vara cool osv.....kolla bara in mammor och minimodeller eller var det heter....det är ju sjukt. 

Men du... jag får det påståendet kastat på mig OFTA ! "vaaaaad för du över på dina baaarn" De har aldrig sett på något annat sätt, de tror på fullaste allvar att jag föddes med stora bröst. O min åsikt är att man ska försöka göra något åt det man inte trivs med, trivs inte mina barn med något ska jag stötta de så gott jag kan. Det är ju liksom inte så att mina barn opererar sig till höger o vänster för att deras mamma (fast de absolut inte vet om det) har gjort det ? Varför skulle mina barn göra såna saker bara för att deras mamma förstorat brösten ? Tycker verkligen att det är att förminska mina barn.
  • straw2008
    NSM skrev 2012-01-27 13:35:05 följande:
    Jag är inte alls avundsjuk. Det är någonting som oftast avndvänds bara man inte håller med. Vi för ett samtal där åsikterna är olika. sen vad ska jag vara avundsjuk på? Jag är ung, har fin aläppar och får ofta komplimang för min naturliga skönhet. Men trots det så ser ajg det inre som den verkliga skönheten...   Som för vaje dag och år utvecklas... Det är spännande!

O jag ä rknappast osäker bara för att jag plastikopererat mig. Som jag skrev du hör ju själv hur larvigt det låter.
  • straw2008
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 13:35:58 följande:
    Typiskt så kommer det en massa sura kärringar som inte har pengar ( = avundsjuka)

• straw2008
    NSM skrev 2012-01-27 13:39:39 följande:
    Men ur en psykologisk synvinkel så är det ett faktum att föräldrar som är fixerade kring sitt yttre mer än normalt ökar risken att föra över det på sina barn. Är du en sådan mor som omedvetet eller medvetet visar dina barn att yta är väldigt viktigt så tar dem efter eller kan känner av dian komplex. Det blir ett osunt beteende som överförs. Faktiskt.   Barn som har föräldrar med ätstörningar får det oftast själva eftersom det finns så mycket osunt som ses och tar efter. Därför får mans om förälder avra väldigt noga och försiktig med att ens egna komplex INTE är någonting som barn ska vara en del av eller se!

OCH ?? Jag har inget emot om min dotter vill förstora brösten VARFÖR skulle jag ha det ? Enligt mig är det fint. Kan inte riktigt förstå hetsen faktiskt..... o det gäller även för dålig hy utstående öron fruktansvärda ridbyxlår osv. Jag varken röker eller dricker så mna barn går väl plus på denna deal hur som helst då de i alla fall har fräscha organ...
  • straw2008
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 13:40:34 följande:
    Om du är ung nu & inte minsta rynka, fina fasta bröst. Ja då kanske du inte ska uttala dig för du har inte den erfarenheten

typ så ja ! Har du sett en mage efter en tvillinggraviditet ?
  • straw2008
    Anonym skrev 2012-01-27 13:42:13 följande:
    Jag är35 år och snygg..mycket snyggare än när jag var 25år. Men jag tränar och håller mig fräsch! Inga ingrepp. Vet inte,blir ansiktet kvinnligare med åren..upplever mig snyggare och får mer uppmärksamhet av yngre killar.

Jag är INTE snyggare idag än då jag var 25... ha ha jag är 35 år idag o min kropp är helt klart ärrad av tidens tand o typ många graviditeter.
  • straw2008
    NSM skrev 2012-01-27 13:46:10 följande:
    Okej, ja. Men varför vill hon göra det? Det är dit ajg vill komma. Har hon behovet för att du kanske överför någonting i din egen fixering som gör henne medveten om hennes bröst. Det är det som är farligt. Att man visar att ytan är någonting som är väldigt viktigt.... Det är det som du bör akta dig för. Om du vill ah ett friskt barn när det kommer till samhällets ytliga ehts...

men snälla tagga ner ! Fortfarande jag uppför o ser ut som att jag alltid haft dessa. Mitt barn ska nu helt plötsligt inte bli friskt ??? Jag har ALDRIG haft någon fixering, ALDRIG ! Jag ville bara ha större bröst.
Svar på tråden Skönhet