• katze

Skönhet

NSM skrev 2012-01-27 14:22:27 följande:

Det är sant! Har sett bevis på det med egna ögon!!

Varför håller sig män rynfriare längre än kvinnor tror du? En sak är att dem inte sminkar sig och sliter i huden varje dag!!

oftast för att dom har tjockare hud.
  • katze
    NSM skrev 2012-01-27 14:37:06 följande:

Nej inte endast Einstein! Med det spelar roll ja!!

En bekant har finaste porslinshyn, för att hon adrig sminkar hyn eller solar! Plus annat! Helt naturligt...

Trevligt också att du googlade runt detta för att visa upp oss! Precis som vi inte vet. Det jag pratar om är syftet bakom allt och förmågan att inte kunna acceptera åldrandet oavsett hur det sker!!!

varför är det dig viktigt att inte aldras om du aksepterar det sa fullt ut?
  • katze
    NSM skrev 2012-01-27 14:42:33 följande:
    Som jag nämnt tidigare så låter jag åldrandet ha sin gång... Men jag skyndar inte på det. Det får komma som det kommer och när det gör det får jag acceptera det! Just nu i den åldern jag befinner mig är dte fint att se ut som jag gör i huden, slät. Som äldre är någonting annat fint!
    men du är medveten om att sol vind och vatten sliter pa en oskyddad hud mycke mer än pa en som är skyddad av tex solskyds creme osv?
  • katze
    NSM skrev 2012-01-27 14:46:03 följande:

Ja, och???

Som jag sa, min vän som har porslinshy undvikar sol och smörjer in sig samt att hon inte använder smink på huden. Hon är vacker och slät! Natyrligt åldrande.

smörjer in sig?
    och vad far dig att tro att hon inte skulle vara slät och vaker även om hon använde smink?
  • katze
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 14:47:24 följande:
    Så alla kändisar & alla i mediavärlden har dåligt självförtoende?
    Tror ni verkligen att tex Carola är så där slät o 45 bast?
    haha
    Eller vem fan som helst liksom
    tror du att carola har bra självförtroende? en mer trasig själ far man leta efter!°
  • katze
    Bumblebeegirl skrev 2012-01-27 15:55:25 följande:
    Jasså! Hur? Alla blir vi äldre och ALLA får rynkor förr elr senare. Varför inte piffa till sej om man nu vill? Jag tror personligen att dom som sitter här på FL och gnäller att det är fel med botox och restylane i själva verket inte har råd med det själva. Avundsjuka.
    nej absolut inte! jag tycker inte att det är snygt.
  • katze
    straw2008 skrev 2012-01-27 16:03:35 följande:
    Då går man till fel gubbe, det SKA INTE SYNAS !
    med jag tycker inte att det är snyggt med evig ungdom. gör det mig till avundsjuk eller betyder det att jag inte har rad att lägga in silikon eller spruta nervdödande i ansiktsmusklerna?
  • katze
    straw2008 skrev 2012-01-27 16:09:04 följande:
    Det bevisar väl bara att alla är olika, desto fler som nöjer sig med rynkor desto färre har jag att besegra med min skönhet !!! Hoppas verkligen du kan läsa mellan raderna o att jga både är allvarlig o ironisk.
    och jag har inget behov av att besegra dig varken med min skönhet eller med nagot annat.
  • katze
    Bumblebeegirl skrev 2012-01-27 16:20:30 följande:
    Bra skrivet! Vem vill inte se bra ut. Häromdagen fick jag helt otippat höra av en jag känner att jag var snygg! Det gjorde mej jätteglad.
    vet du det far jag höra av vilt främmande och vänner nästan dagligen. klart man blir glad av det. men det är langt i fran dom enda komplimanger jag far jag far komplemanger för saker jag gör och för saker jag säger odl sa det käns som en del av dom saker jag far komplemanger om. om du bara far en komplemang nagon gang i halvaret eller sa och da bara över dit utsende kan jag första att utsendet blir viktigt.
  • katze
    sextiotalist skrev 2012-01-27 16:39:37 följande:
    Nu vet jag inte åldern, men är dom till vänster omkring 50 (jag jämför med mig själv), så tycker jag nog en 50-åring som är snyggare till vänster än till höger.
    jag haller med helt klart. det är dessutom ett veck som man far av att le det käns som nagot fint och värt att bevara.
  • katze
    Anonym (skönhet JAVISST) skrev 2012-01-27 17:21:52 följande:
    Restylane och botox är inga ovanligheter  ( i storstäderna) iallafall, här finns det ingen som höjer på ögonbrynet över att du fyllt ut en rynka.

Och varför ska det reageras på det? Om du inte hade nämnt att du fyllt ut den där rynkan så hade ingen märkt det heller, förrutom du ..och du mår bra utav det? Det är väl huvudsaken.
    nej lyfta pa ögonbrynet blir ju ibland sa knepigt när man straffat och sprutat och grejat...
  • katze
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 17:30:58 följande:
    Av botox ja men inte restylane. Vet du ens vad det är?
    nu skrev jag inget om vad folk sprutat var utan svarade lite lustigt pa ett inlägg där bada nämns.
  • katze
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 17:37:49 följande:
    du skrev nåt om att ögonbrynet lyfts knepigt när man sprutat in diverse. Och då syftar du på botox antar jag som är nåt helt annat än restylane
    ta och läs inlägget jag svarar pa.
  • katze
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 18:14:29 följande:
    Folk har varit utseendefixerade i alla år som människan funnits här typ.
    Så bara för att några motsträviga rynkiga kvinnor kämpar mot strömmen så lär det inte förändras
    fast man kan vara man om sit utsende trots att man inte tycker att man behöver ändra det eller se yngre ut än man är.
Svar på tråden Skönhet