Inlägg från: Anonym (skönhet JAVISST) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skönhet JAVISST)

Skönhet

alla får väl bestämma vad som är skönhet för dom och inte? att vi  är olika och inte kan tycka exakt likadant förstår väl alla, eller behöver ni en lektion i olikheter? 

Alla trivs inte med förändringar av sitt utseende och då är det helt ok att fylla ut, lyfta eller vad man nu vill göra, dom allra flesta gör ingrepp som bevarar eller hjälper till att frysa tiden något. 
    Dom ni snackar om som gör omfattande ingrepp är få.

Restylane och botox är inga ovanligheter  ( i storstäderna) iallafall, här finns det ingen som höjer på ögonbrynet över att du fyllt ut en rynka.

Och varför ska det reageras på det? Om du inte hade nämnt att du fyllt ut den där rynkan så hade ingen märkt det heller, förrutom du ..och du mår bra utav det? Det är väl huvudsaken.

sextiotalist skrev 2012-01-27 17:23:30 följande:
    Extrema motviljor, jag tycker det är nog mest tragiskt. Visst man kanske inte hjulade av glädje när man såg den första rynkan, eller det första gråa hårstrået heller, för mig var det nog ett mer konstateranda, jaha. Sedan gillar jag inte mina gråa hårstrån, mitt råttfärgade hår blir ännu mer råttfärgat, men så tänkte jag, brunett har jag alltid tyckt varit snyggt. Så då testar jag det och jag trivs med att vara brunett. Men jag tror inte min hårfärg gör mig yngre, utan det ger mig lite mer liv. Jag är mest förvånad att jag inte är brunett av naturen, då mina båda föräldrar är brunetter.
    Det är väl bra att DU trivs med hur DU ser ut .... det är väl huvudsaken?

Så om TS väljer att fylla ut en rynka för att hon INTE trivs så är det inget fel i det heller...för huvudsaken är att man trivs...se..inte så svårt? 
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 17:25:16 följande:
    Ingen här påstår att man inte får tycka som man vill :) Däremot tycker jag man kan tänka lite djupare på hur man uppmuntrar utseendefixering och den ytliga, materiella världen. Och sen vidare, hur påverkar det våra barn och följande generationer?
    Det handlar inte om att uppmuntra, jag utgår från att det är vuxna, friska människor som gör sådana här behandlingar och att dom har en FRI vilja, dvs att dom bestämmer SJÄLVA vad dom vill göra med sitt utseende och inte? Vem säger att du är lyckligare än hon hon som till exempel har fyllt ut läpparna? Hon mår bra utav det, känner sig finare av det,....varför ska hon dömas, för att hon inte tänker som DU?
    katze skrev 2012-01-27 17:28:23 följande:
    nej lyfta pa ögonbrynet blir ju ibland sa knepigt när man straffat och sprutat och grejat...
    Skrattande Jo du kan lyfta på ögonbrynen av botox och restylane om det görs rätt =)))  utgår inte från förstenade ansikten här...

tror dom flesta får en skräckbild av ett dockansikte  framför sig när man nämner botox eller restylane, men ni anar inte hur många det är som ni aldrig skulle tro har gjort det ...som gör det.... för att inte nämna större delen av sveriges "kändiselit" kvinnor och män....men dom "märks" det inte på ....

Hasse Aro i efterlyst har lyft sig under ögonen t ex ...ingen som märkt det?  Glad

Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 18:32:20 följande:

Jag har ställt frågor som torde leda till tanke men kan dra om det: Först vill jag säga att jag själv älskar mode och påbörjade en designutbildning (som jag hoppade av), jag tycker det är ett jätteroligt sätt att uttrycka sig. Men jag tycker det finns en stor skillnad i denna fixering vid att se ung ut och ha den "perfekta kroppen" och att försöka nå det genom ingrepp. Det tycker jag stödjer den materialistiska och ytliga världen som för tillfället håller på att förstöra vår jord (nu blir det djupt och tyvärr kan jag inte dra alla argument för den åsikten, men det kanske inte spelar så stor roll).

Så, jag undrar hur ni som låter göra ingrepp, fakenaglar/hår och andra mer extrema skönhetsbehandlingar tänker? Om ni har barn, vad tror ni att ni lär dom?

så, tex.
    Varför ska jag koppla ihop mina lösnaglar med min barnuppfostran, när mina barn växer upp så tror jag inte dom kommer att ta skada av att jag har t ex  förlängt håret, fixat naglarna och blekt tänderna ?

Varför tror du att dom automatiskt tar skada utav att man som kvinna bryr sig om sitt utseende och mår bra utav det? 

Min mamma har aldrig brytt sig nämnvärt om sitt utseende, jag har växt upp med noll skönhetssnack hemma, men älskar allt som har med skönhet att göra och har provat både restylane och botox, förlängt håret och blekt tänderna...  så det ena leder inte till det andra alla gånger.. något DU borde fundera över. 

Att jämföra att ta bort en rynka eller två och att ha en ätstörning är verkligen inte samma sak. det du pratar om är något helt annat. 
    TS berättar att hon får kritik av sin egen mor för att hon väljer att ta hand om sitt yttre, förstår inte hur det vände till att handla om destruktivitet? 

Men vem säger att TS inte kommer att prata med sina barn om sånt här längre fram?

Tror du inte att barn själva kommer att fråga saker som har med skönhet att göra oavsett om man har gjort förändringar på sig själv eller inte , samhället ser ut som det gör ändå!

Oavsett om du inte väljer att förändra något med ditt utseende, så ser resten av världen annorlunda ut. Och det kommer bara bli mer av den varan. Och då som nu så kommer alla att få avgöra själva....
    Större bröst är inte en garanti för lycka, men det kan göra någon som inte har några bröst otroligt lycklig ....
    ser fortfarande inget fel i det....

Petronella01 skrev 2012-01-27 19:18:30 följande:
    Vet du vad försöksdjur får gå igenom för din botox? tycker du det är rimligt för att det ska vara så för att du och andra inte är starka nog att bära en rynka? Sedan har jag ett avslöjande att göra: folk som använder botox är faktiskt inte snygga. De/ni ser ut som om ni var gjorda i plast. Inte heller är det snyggt att se ut som om man har en löskäft, vilket de flesta med uppumpade munnar gör.
    och man måste ju se ut som en överopererad docka för att man använder botox? Du...många som du INTE tror använder det....använder visst det... allt handlar om, hur mkt och hur ofta och hur din läkare lägger det... 
    Anonym (Lilly) skrev 2012-01-27 19:25:16 följande:
    Hade Ts hållt sig borta från solen, druckit mycket vatten och hållt huden återfuktad kanske hon inte behövt se ut som en skrynklig, fläckig gammal mcdonaldspåse. Ts är inte ett piss vacker innan hon hunnit sminka ner sig på morgonen. Fläckig, ojämn, orörlig och stel med gigantiska påsar under ögonen, precis som alla andra som kännr sig tvugna att lägga sig under både spruta och kniv för att de inte brytt sig om att vårda sig själva. Jag ser det varje dag som hudterapeut, kvinnor som kommer in och gnäller över taskig, rynkig hy och "åldersfläckar" de inte behövt få förräns ibland 20-30år senare. Jag blir glad varje gång det kommer in en +55årig kvinna med åldrad värdighet som faktiskt brytt sig om att ta hand om sig själv. På riktigt och inte med Restylane.
    hahahaha... skulle alla "tagit hand" om sig själva så skulle du vara arbetslös....dessutom så har arv och miljö ganska mkt med saken att göra också...du kanske borde byta yrke....
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 19:43:22 följande:
    En tanke bara, är det inte lättare att visa kärlek för omvärlden om man älskar sig själv först? Jag tror att det är där det börjar.
    Förstår din tanke, men att göra förändringar i sitt utseende betyder inte per automatik att man inte älskar sig själv...det måste du förstå... 
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 19:51:56 följande:
    Jag klarar snart inte läsa mer.

Hur sjutton är ni funtade. Ni måste vara de sista typ 10 på denna planet.
    My God

"vi älskar våra rynkor, det gör att ansiktet får karaktär, för att inte tala om mina hängtuttar & 40 bristningar på min hängiga mage. I looove them, då syns det att jag gett liv till mina barn"

*skrattar ihjäl mig*  dream on
    Förstår dig faktiskt.... känns som om jag för en diskussion med min mormor praktiskt taget, det verkar jättesvårt att förstå att man kan bry sig om miljön, älska sig själv och mår hur bra som helst och GILLA sittt utseende men ändå ta bort en rynka i ansiktet... vad jag vet så är det år 2012 och inte 1975 flower power hippie tiden vi lever i  
Svar på tråden Skönhet