Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 18:32:20 följande:
Jag har ställt frågor som torde leda till tanke men kan dra om det: Först vill jag säga att jag själv älskar mode och påbörjade en designutbildning (som jag hoppade av), jag tycker det är ett jätteroligt sätt att uttrycka sig. Men jag tycker det finns en stor skillnad i denna fixering vid att se ung ut och ha den "perfekta kroppen" och att försöka nå det genom ingrepp. Det tycker jag stödjer den materialistiska och ytliga världen som för tillfället håller på att förstöra vår jord (nu blir det djupt och tyvärr kan jag inte dra alla argument för den åsikten, men det kanske inte spelar så stor roll).
Så, jag undrar hur ni som låter göra ingrepp, fakenaglar/hår och andra mer extrema skönhetsbehandlingar tänker? Om ni har barn, vad tror ni att ni lär dom?
så, tex.
Varför ska jag koppla ihop mina lösnaglar med min barnuppfostran, när mina barn växer upp så tror jag inte dom kommer att ta skada av att jag har t ex förlängt håret, fixat naglarna och blekt tänderna ?
Varför tror du att dom automatiskt tar skada utav att man som kvinna bryr sig om sitt utseende och mår bra utav det?
Min mamma har aldrig brytt sig nämnvärt om sitt utseende, jag har växt upp med noll skönhetssnack hemma, men älskar allt som har med skönhet att göra och har provat både restylane och botox, förlängt håret och blekt tänderna... så det ena leder inte till det andra alla gånger.. något DU borde fundera över.