• Anonym

Skönhet

NSM skrev 2012-01-27 13:08:21 följande:
    Jag tror hon blir provocerad över att du måste göra sådana extrema saker i ditt asnikte och kropp för att bevara någonting som du kallar skönhet.   Dem flesta blir provocerade av fixade läppar, botox osv... Jag akn erkänna att jag tittar lite snett när jags er någon som uppenbart opererat sig. Inte för att jag vill vara dömande men för att det visar så tydligt på osäkerhet och att man vill hitta skönhet i en mall och inte skönheten hos en äldre kvinna.   Sen tycker jag man ser på dem som opererat sig att det är fejk även om dem som gjort det oftast inte håller med. Det ser inte naturligt ut coh då börjar man studera och kolla.   Jag kan tänka mig att din mor blir kanske ledsen och lite irriterad kanske att du ahr det behovet att ändra dig och inet vara nöjd med din naturliga "skönhet"....   Som en 37 årig kvinna borde man inte eftersträva att se ut som en docka. Det är fint med rynkor och linjer. Det visar bara på att människan levt och varje rynka är en bit erfarenhet. Det är vackert. Ansiktsuttryck. Ett levande ansikte som förändras av livet... Varför vill man at bort skönheten i det??  

Eeeeeh well jag har op brösten o läpparna o är VERKLIGEN inte osäker ? Varför tror du det ? Jag tycker det är finare med stora bröst än små trattformade. Att säga att de som opererar sig är osäkra är ju lika sant som att säga att alla som inte gör det är avundsjuka.
  • Anonym
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 13:01:56 följande:
    Alltså jag blir så brydd på många T.ex min mamma. Jag gillar att se bra ut & tar hand om mig. Bla med restylane i ansiktet, opererat brösten,. haft löshår osvMin mamma kan inte fatta att jag gör sånt. Hon tycker att eftersom jag bara bor i en mindre stad & är inte en kändis så ska jag bara förfalla. Va fan har allt detta med kändis att göra ? Blir så arg på henne

Tror spontant din mamma tycker detta är att slösa pengar ? Det tillhör inte hennes generation men kommer vara SÅ mer acceptabelt i nästa generation. Sen tycker jag varken att löshår signalerar skönhet på något vis eller att man förfaller bara för att man opererar sig men det är ju en annan historia... Har själv gjort runt 10 skönhetsoperationer.
  • Anonym

För mig är det enbart en ekonomisk fråga, hade jag haft ekonomin så hade jag gjort fillers ett par grr/år, jag hade även testat fillers för brösten (större hyaluron-syra molekyler) och hade jag gillat det så hade jag övervägt att operera dom. 

Jag hade kunnat tänka mig att lyfta lite både här och där på kroppen, bleka tänderna, gå på manikyr, massage, ansiktsbehandlingar....laseroperera ögonen.
    Jag hade gått oftare till frisören, ja jag hade gjort allt möjligt för mig själv om jag hade haft pengarna....men inte så att någon skulle höja på brynen när jag går förbi, utan bara föra att finputsa fram mitt bästa yttre :) 

Det är heller inget jag anser att någon annan behöver bry sig om eller lägga sig i eller kommentera. 

• Anonym
    NSM skrev 2012-01-27 13:33:08 följande:

Ja... den serien är sjuk! Såg på debatt nyligen när dom pratade om det och det skärde i mitt hjärta när flickan sprang gråtandes ut ur rummet för att mamman bad henne posa så som hon brukar göra.

Det är inge fel att bry sig om sitt yttre. Men denna fixering känns bara så oattraktivt. Det går till överstyr. Det perfekta avckar förför inte, om det inte finns någonting mer bortom det. Sen som jag sa så är det vackert att vara kvinna! Som kvinna har du rynkor, inte perfekta brsöt osv...

Det är ju en ganska lång väg från det programmet till vad en vuxen person själv väljer att göra med sin egen kropp.

Varför bry sig så om någon annans intresse om och för sin kropp?
    Om du tycker att det är attraktivt i dina ögon och att en kvinna ska se ut på ett speciellt sätt i dina ögon så är det ju upp till dig och det är inget jag bryr mig om. Låt då andra som har en annan åsikt kring detta tycka så som dom vill...

• Anonym

Jag är35 år och snygg..mycket snyggare än när jag var 25år. Men jag tränar och håller mig fräsch! Inga ingrepp. Vet inte,blir ansiktet kvinnligare med åren..upplever mig snyggare och får mer uppmärksamhet av yngre killar.

• Anonym
    NSM skrev 2012-01-27 13:42:54 följande:
    Ja ni får ha eran åsikt, men då får väl jag det med? Vi pratar coh för en konversation... Men ni tar bara åt er. Det är synd.
    Det är ingen konversation, det är en massa försvarstal från folk som tycker att naturlig skönhet och rynkor och att åldras är att föredra framför att slipa på sitt yttre.

Jag tycker att det är upp till var och en att göra som den vill med sin egen kropp utan att det behöver diskuteras vem som är vackrast och ser ut som en riktigt kvinna eller man för den delen.
    Folk har ju så olika intressen och åsikter kring vad som är fint så det blir svårt at komma fram till vem som har rätt och vad som egentligen gäller kring det här som är vackert och attraktivt.

Och tur är väl det :)  
  • Anonym
    Anonym (smiley) skrev 2012-01-27 13:53:04 följande:
    Samtidigt har man en del i ansvaret att inte följa med i den utseendefixering som råder i västvärlden. Lite som med mobbning; även om man inte är drivande så är man lika mycket skyldig om man är tyst och bara hänger på. Man kan ju fråga sig vilken värld man vill lämna efter sig till sina barn...?
    Fast det du kallar för "utseendefixering"  finns ju på olika sätt i alla delar av världen och har alltid funnits.
    Kleopatra tvättade ansiktet med surt vin t.ex.

Riktig fixering däremot, ska vi alla såklart hjälpas åt med, att stötta, hjälpa och hindra alla slags förtryck och mobbing. Det är jag med på!
    Även att skapa en bra och trygg barndom för alla barn i hela världen, att se och fånga upp våra barn om vi ser att dom är på väg in i en fixering eller på väg in i felaktiga tankar. Men det är ju inte det denna tråd handlar om.

Den handlar ju om att vissa personer tycker att det är onödigt och fult och ser onaturligt ut när en människa slipar på sitt yttre och bryr sig mycket om just det.
    Medan TS tycker att det är fint, har det intresset och vill lägga sin tid och sina pengar på sitt yttre, och många håller med henne.
  • Anonym

Som fyrbarnsmor och fyllda 40 kan jag avslöja att bästa knepet mot rynkor att gå upp i vikt, jag är slät som en barnrumpa och får visa leg på systemet

• Anonym
    NSM skrev 2012-01-27 14:09:39 följande:

Precis, jag tror det gör mer för huden att slita på den så som med smink, massvis med krämer, massa gift insprutat osv!!!

Min mormor har hela livet avrit så vacker och alltid fått komplimang för sitt yttre. Hon sminkade sig och bryr sig. Men aldrig sådär hårt sminkad och det hon tvättade va sig med på kvällarna var endast tvål och vatten, högst!! Tänk om nåon hade frågat henne varför hon är så slät och hon skulle svarat botox! Det skulle ta bort hela charmen kring hennse yttre. Enligt mitt tycke!

Du tror det ja, att det sliter med smink, massvis krämer osv... men det gör det inte om man använder sig av bra grejer och det vet jag :)

• Anonym
    Khaleesi skrev 2012-01-27 14:16:04 följande:
    Å andra sidan kan man också hålla sig slät, rynkfri och vacker genom att inte använda någonting alls i ansiktet.
    Inte riktigt sant dock. Tyvärr, det hade varit riktigt billigt och bra om det stämde :)
Svar på tråden Skönhet