• Lenora

Skönhet

Vad är det hon reagerar över?

Att du har stylat dig för mycket så att det inte längre är snyggt i hennes tycke eller att det kostar för mycket pengar för din ekonomi? Eller något annat? 

Är det andra i din närhet som kritiserat dig?

• Lenora

Jag önskar att jag kunde se en bild på dig för det är så svårt att avgöra vad det här handlar om egentligen.

Jag har många vänner och bekanta som har gjort små ingrepp och det både ser naturligt och snyggt ut. De är definitivt inte narcissistiska människor med dålig självkänsla. 

Det enda jag tänker på är att jag undrar om du anpassar din stil efter situation? 

Det är klart att man kan gå ner till ica och vara snygg och fräsch men att gå ner på ica stylad som att man ska ut på en lyxig krogrunda i storstaden gör naturligtvis att människor reagerar, särskilt i ett litet samhälle. 

• Lenora
    Anonym (37 år) skrev 2012-01-27 19:54:30 följande:
    Ja jag önskar jag kunde visa men va fan...nä
    Jag ser helt normal ut. Ingen vet att jag gjort nåt.
    Jag åker till dagis utan att kamma håret eller sminka mig.
    Jag bara är normal.

Bodde i ett mindre samhälle förut där ingen klädde upp sig. Det normala var mysbyxor och hade man klackar på skorna blev man utsirrad.
    Nu åker även jag i detta större samhälle på affären med mysbyxor. Jag bryr mig inte om nån skulle kolla snett.
    Men jag vill fasen inte ha de fula rynkorna runt munnen.
    Bara en sån enkel grej. Jag är normal. Promise
    Hade jag haft någon liten hang-up och gott om pengar över till att fixa det hade jag nog gjort det också.

Du låter till och mer avslappnad än mig kring ditt utseende, jag går aldrig ut ur huset i mjukisbyxor (förutom till gym och yoga då möjligtvis) och sminkar mig och fixar håret både för att gå till dagis och till affären. 

Jag är också ganska normal. 
  • Lenora
    Anonym (Äppelpäppel) skrev 2012-01-27 20:08:34 följande:
    Jag dömer ingen som känner behov av att måsta göra skönhetsingrepp, alla gör vad dem vill med sin kropp givetvis och det behöver inte jag bry mig om. Jag är själv mån om mitt utseende.

Däremot tycker jag SERIÖST att det inte är snyggt någonstans när folk förstorar läppar och bröst och sprutar in alldeles för mycket i ansiktet. Jag dömer dem inte men jag tycker inte det är snyggt, och det är min åsikt. Även fast personerna själva som gör ingreppen tycker det är snyggt och ser helt naturligt ut så håller jag verkligen inte med. Det ser såååå tillgjort och fejkat ut hur äkta personerna själva tycker det ser ut. Och jag gillar inte den looken helt enkelt, precis som dem som inte gillar min naturliga look. Vi är ju olika.

Jag kan däremot känna igen det där med att bo i en småstad där man inte får sticka ut. skitjobbigt, men jag bryr mig icket när jag åker hem och hälsar på mina päron. Nu har inte jag gjort några ingrepp men jag klär mig alldeles för fint för småstadsfolket. Här hemma i stan där jag bor (mellanstor) sticker jag intge ut alls, här känner jag mig hemma, här bor allt möjligt folk och det är det som är så härligt!
    Jag håller med om att överdrivna ingrepp och även smink bara ser illa ut.

Däremot måste jag säga att precis alla av mina vänner som gjort olika ingrepp och behandlingar ser fräscha, fina och normala ut, inklusive de som förstorat brösten.

Ofta är skillnaden för mig som utomstående väldigt liten, som min vän som gick från att ha inga bröst alls till en b-kupa, jag märkte det inte ens förrän hon berättade att hon hade gjort det.  
  • Lenora
    cärröförfän skrev 2012-01-27 23:54:50 följande:
    jag står fast vid samma åsikt som jag alltid haft: jo, man är osäker i sig själv om man väljer att plastikoperera sig. man kanske inte vill erkänna det för sig själv, men så är det i de allra flesta fall. det heter att man gör det för sin egen skull, bla bla bla, men i slutänden är det för alla andras skull.

om du varit den sista människan på jorden, hade du gjort det då?
    Hade jag varit den sista människan på jorden hade nog alla mina nuvarande åsikter, tankar och moral gått bort. Allt hade handlat om överlevnad och om att i desperat hopp försöka hitta en annan levande människa.

Men nu lever jag som tur var i ett samhälle där det finns andra människor och brukar oftast resonera kring mitt liv med min omvärld som den ser ut i åtanke.
Svar på tråden Skönhet