• En glad tjej

Fler resgalna som reser utomlands varje år?

Jag och min man älskar att resa och detta har vi fortsatt med även efter vi fått barn. Undrar om det finns fler i vår sits?

Vi kom nyss hem från senaste resan, Teneriffa. Vår äldsta dotter som fyller sex år i maj har varit på sex solsemestrar sedan hon föddes.

Vi älskar värme och försöker resa till varma ställen. Längsta resan vi gjort är till Thailand.

Var brukar ni åka och vad rekommenderar ni? 

• Svar på tråden Fler resgalna som reser utomlands varje år?
  • mandelblomma

rest väldigt mycket med mina större barn då de växt upp, men sen tvillingarna kom har vi bara rest en gång ( tyvärr...men vi är 7 i familjen så det kostar lite)
    Jag har nog mest bokat egna resor och flyger reguljärt och bokar eget boende.
    USA, VästIndien, Thailand, samt en hel del Spanien där min pappa har lägenhet, ja så lite mer ställen i Europa.

En riktigt kul resa var till USA ( NY och Florida) i synnerhet Florida har ju en hel del barnsaker.
    Thailand är ju också en dröm för familjer...ja VästIndien också...svårt att välja ett ställe som ä det bästa, olika resor och resemål helt enkelt.

• En glad tjej
    mandelblomma skrev 2012-01-27 14:04:19 följande:
    rest väldigt mycket med mina större barn då de växt upp, men sen tvillingarna kom har vi bara rest en gång ( tyvärr...men vi är 7 i familjen så det kostar lite)
    Jag har nog mest bokat egna resor och flyger reguljärt och bokar eget boende.
    USA, VästIndien, Thailand, samt en hel del Spanien där min pappa har lägenhet, ja så lite mer ställen i Europa.

En riktigt kul resa var till USA ( NY och Florida) i synnerhet Florida har ju en hel del barnsaker.
    Thailand är ju också en dröm för familjer...ja VästIndien också...svårt att välja ett ställe som ä det bästa, olika resor och resemål helt enkelt.
    Åhh vad härligt det låter! Florida lockar väldigt mycket.
  • mandelblomma
    En glad tjej skrev 2012-01-27 14:06:29 följande:
    Åhh vad härligt det låter! Florida lockar väldigt mycket.
    ja Disney Land är en hit och jag hoppas vi kan resa dit med killarna om något år.
  • Humhum

Hej!
    Här är också en familj som reser mycket och alltid i sällskap av barnen!
    Kom hem från Dubai i måndags vilket blev första resan för våra tvillingar som nu är 6 månader.
    Vi åker på längre semesterresa minst en gång per år, räknar inte helger i tex London, ibland två. Äldsta dottern som nu är 11 år har gjort 16 resor.
    Vi brukar varva reguljärt med charter, men tycker nog mest om de resor där vi köper flygstol och sedan tar oss vidare dit vi vill.
    Sitter just nu och planerar resa till Kanada i juni, hälsa på släkt, och charter till Cypern i juli.
    Har ni något förslag på lite annorlunda resmål som även kan passa småbarn?

• Fashionista1

Va härligt! Vill också åka utomlands...(är gravid) vågar inte just nu.
    När kan man ta med bebisen på solsemestern? 

• NSM

Vi älskar att resa och kommer göra det med barn! Då får även dem se världen!=)

Vi var nyligen innan jul i Marocko!

resa är underbart, man lär sig mycket, får kunkspa och erfarenhet. Samt att man känner sig så levande!

• Maggimou

Reser också mycket. Har inte ändrats sen vi fick barn.
    Tanzania, Australien, Indonesien, Vietnam och USA är våra höjdare!

• evaoregon

Vi bor på USAs västkust och reser varje år på minst en resa.  Sedan barnen föddes har det bl a blivit Hawaii (tre ggr), Californien (fyra ggr) och Island (en gång).  Dessutom har vi åkt till Sverige ett antal ggr.  I Californien gillar vi San Diego, Los Angeles och San Francisco.  Vi har varit på Legoland 2 ggr, Seaworld en gång och Disneyland 2 ggr.  Canada har vi också besökt och Danmark ett antal ggr.  Amsterdam funkade också bra med barn. 

• En glad tjej

Vad roligt att fler reser med sina barn. Vi ska till Turkiet i sommar, barnen har aldrig varit där så det ser vi fram emot.

Vi reste första gången med vår dotternär hon var fem månader, gick hur bra som helst. 

• Gladskit

Vi gillar också att resa, har alltid gjort och inte har vi lagt av med det sen vi fick barn
    Vi brukar åka 2-3v en gång per år, så i vår nu blir det femte utlandsresan för vår -06:a.
    Däremot har resandet blivit lite ändrat sen vi fick barn. Innan han kom hade vi tex. aldrig rest med All inclusive. Men vi insåg att det var rätt smidigt, särskilt som han alltid varit aktiv och vägrat sitta stilla på restauranger etc. Så det har vi testat och trivts bra med. Förra året var vi i Thailand och det gick också jättebra, han är väldigt enkel att ha med sig och Thailand är ju ett underbart land att vistas i!

I år blir det Egypten igen, fjärde gången vi åker dit. Ser fram emot att snorkla en massa och bara ta det lugnt

Svar på tråden Fler resgalna som reser utomlands varje år?