• Anonym (ts)

Hur länge håller sig kött i kylskåp?

Om köttet köptes idag och har några dagar kvar innan bästföre datumet, och man öppnat förpackningen och lagt köttet i en plastpåse och in i kylskåpet. Visst sjutton kan man steka och äta det imorron kväll då?
    Det är ryggbiff av nötkött det gäller.  

Min flickvän är gravid och väldigt nojjig just nu. Hon säger att köttet måste stekas så fort man brutit förpackningen.

Vem har rätt?     

• Svar på tråden Hur länge håller sig kött i kylskåp?
  • Lena

Du har rätt men det är godare om ni tillagar det nu. Varför öppnade ni förpackningen nu?

• Anonym (ts)

Jag fick för mig att jag skulle spara plats i kylskåpet. Lite klantigt. :) Köket är inte riktigt min avdelning så jag har inte så stor koll på hur saker och ting funkar.

• Lena
    Anonym (ts) skrev 2012-01-27 18:11:12 följande:
    Jag fick för mig att jag skulle spara plats i kylskåpet. Lite klantigt. :) Köket är inte riktigt min avdelning så jag har inte så stor koll på hur saker och ting funkar.
    Det åldras när du tar den ur förpackningen. Ska du köpa riktigt bra kött köp det vakumförpackat, det tar dessutom midnre plats. Kött förpackat i atmosfär blir segt men ser gott ut...
  • Vickan I

Ja imorgon är inga problem. Så brukar vi göra med en del kött som ska marineras länge innan.

Svar på tråden Hur länge håller sig kött i kylskåp?