• Anonym (Första barnet)

Hur känns första foster rörelser?

Hej,

Är i v18, snart v19 och idag har jag känt mig konstig i magen.
    Nu kändes det som bubblor i magen, fast ganska likt som när man ska släppa gaser.

Och jag undrar kan det ha varit första rörelsen?
    Vet enligt RUL att bebisen är en livlig en.

Hur är Era erfarenheter av första rörelser? 

• Svar på tråden Hur känns första foster rörelser?
  • Anonym (Första barnet)
    Whitetrash86 skrev 2012-01-27 20:51:14 följande:
    första barnet, var det fiskrörelser i v13
    andra barnet, rejäla sparkar i v15 
    Oj det var tidigt:)
    Vad roligt, hoppas jag börjar känna ordentligt snart 
  • Anonym

Jag kände som popcorn som poppade i magen och det var bebisen. Jag var då i v.15. Så om du känner som bubblor som pricker så kan det absolut vara bebisen.

Whitetrash86 skrev 2012-01-27 20:51:14 följande:
    första barnet, var det fiskrörelser i v13
    andra barnet, rejäla sparkar i v15 
    Att man skulle känna "rejäla sparkar" från ett foster som är 10 cm långt och väger 70 gram tror jag inte du ska lura i ts
  • Whitetrash86
    Anonym skrev 2012-01-27 21:01:29 följande:
    Jag kände som popcorn som poppade i magen och det var bebisen. Jag var då i v.15. Så om du känner som bubblor som pricker så kan det absolut vara bebisen.

Att man skulle känna "rejäla sparkar" från ett foster som är 10 cm långt och väger 70 gram tror jag inte du ska lura i ts
    tro vad du vill... kakan i bakväg och bebis lååångt fram. Sparkar var det iaf, som även min sambo kunde känna.
  • Whitetrash86
    Whitetrash86 skrev 2012-01-27 21:03:34 följande:
    tro vad du vill... kakan i bakväg och bebis lååångt fram. Sparkar var det iaf, som även min sambo kunde känna.
    sen är det 10cm från hjässa till stuss.. benen är ju typ 5cm också Flört
  • Åsa

Lite "bubblande" i vecka 20 med första, vecka femton tror jag med andra, när jag visste vad det var jag kände (moderkakan i framvägg med båda). Svårt att beskriva. "Fiskstjärt" är ju en vanlig jämförelse, något som rör sig lite löst, eller "bubblor" som sagt. Jag trodde det var "vanliga" magen först.

• Anonym (Mobilvibration)

Dagen före RUL kände jag sonen som ett pirr som en mobiltelefon på vibration. Jag var livrädd att ha inbillat mig, men sonen var pigg på RUL, så det stämde nog

• Anonym

Jag tyckte det kändes som gaser i början, runt v.12-16 med alla barnen Tungan ute

Svar på tråden Hur känns första foster rörelser?