• stinsen83

Peppning inför singellivet

Hallå där ute...

Kan ni lyckliga och nöjda singlar snälla peppa mig lite inför mitt nya singelliv? Jag har varit sambo och flickvän hela mitt vuxna liv (sedan 16-årsåldern) och ska nu plötsligt vara singel och själv. Känner mig så fruktansvärt ensam och går runt med känslan av att alla andra har någon. Så är det så klart inte, men jag skulle behöva lite peppning av er som är singlar! Att det finns andra som är själva och som faktiskt trivs med singellivet...

• Svar på tråden Peppning inför singellivet
  • Nyfiken gul

Det viktigaste är att man faktiskt trivs med sig själv eftersom du ska umgås med dig själv. se till att du har lite roliga saker att se fram emot - både i vardagen och på längre sikt.

Passa på att odla hobbys och få chansen att göra exakt   vad som faller dig in.  kanske på sin plats att föra in lite lyx i vardagens bestyr.

Det skönaste med att vara singel för mig var att jag var ensam om alla beslut, så skönt! Inget tjafs, inget gnäll och ingen känsla av att man "går med" på något.

ville jag äta frukost vid tv:n så gjorde jag det helt enkelt och jag kunde besluta mig för att ha speglar i taket i badrummet osv osv.

Självklart finns det ju jobbiga sidor med allt givetvis, men jag vill fokusera och trycka på dom positiva bitarna som gör det hela roligare.

Och något som kanske folk glömmer men som är så viktigt.  Många inreder sina singel-hem som något "tillfälligt" - helt fel!

Om du ska trivas med ditt singelliv så ska ditt hem vara din borg!  Du ska inte se det som något temporärt tills du kanske flyttar ihop med nån annan - nej ditt hem är ditt hem - punkt och slut. Inred, skapa något som är bara ditt egna krypin där du kan samla krafer, få hämta inspiration och mod och ett hem där du känner dig H E M M A. Gör det till din egna oas!

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • YummyMami

I början så suger det, men efter ett halvår eller så.. då vill man inte släppa det igen, friheten i fråga om allt i sitt liv. Allt från att äta glass i sängen bara för att man känner för det till att slippa städa efter någon annan. 

Blogg, har cancer eller nåt.. nertystad.bloggplatsen.se
  • stinsen83

Tack för svar! Jag försöker verkligen tänka positivt, men ibland är det svårt. Jag är 28 år och singel, kanske betyder det att jag inte kommer få några barn...? Behöver verkligen höra från andra att det ordnar sig och att det finns bra saker med att vara själv... Och att man kan hitta någon till slut och få vara med om allt det där med familjeliv och närhet... Men att vägen dit inte måste vara fylld av ångest och ensamhet. Jag vill ju inte träffa någon bara för att slippa vara ensam, det är fel anledning...

• Liten latte

Ta vara på tiden som singel! Det behöver inte vara så hemskt! Självklart ovant och jobbigt i början, men det går över! Sen inser du nog att det är rätt skönt!

Det värsta du kan göra är att börja jaga någon ny på en gång, bara för att du är rädd för att vara ensam, eller rädd att aldrig få familj.. Låt det ta den tid det tar!
    Har du inte varit singel alls sen du blev vuxen så är det nog dax nu! Glad

• YummyMami
    Liten latte skrev 2012-01-29 01:02:00 följande:
    Ta vara på tiden som singel! Det behöver inte vara så hemskt! Självklart ovant och jobbigt i början, men det går över! Sen inser du nog att det är rätt skönt!

Det värsta du kan göra är att börja jaga någon ny på en gång, bara för att du är rädd för att vara ensam, eller rädd att aldrig få familj.. Låt det ta den tid det tar!
    Har du inte varit singel alls sen du blev vuxen så är det nog dax nu! Glad
    Jag kan sakna lite perioden med jakten nu när jag är i relation.. Skäms De va sjukt kul!! Har dumpa flera killar dels pga att jag saknade jaga och de va inte bra nog ändå, nu har jag hittat en sån som går inte att dumpa, han betyder mer för mig än jakten, men nog saknar jag det ibland... 
    Blogg, har cancer eller nåt.. nertystad.bloggplatsen.se
  • Nyfiken gul
    stinsen83 skrev 2012-01-29 00:54:09!  följande:
    Tack för svar! Jag försöker verkligen tänka positivt, men ibland är det svårt. Jag är 28 år och singel, kanske betyder det att jag inte kommer få några barn...? Behöver verkligen höra från andra att det ordnar sig och att det finns bra saker med att vara själv... Och att man kan hitta någon till slut och få vara med om allt det där med familjeliv och närhet... Men att vägen dit inte måste vara fylld av ångest och ensamhet. Jag vill ju inte träffa någon bara för att slippa vara ensam, det är fel anledning...

28 år är ingen ålder - det finns dom som är 38 år och väntar sitt första barn eller inte ens är gravida ännu för att dom anser att det finns gott om tid.

Tänk på vår Kronprinsessa Victoria, hon är 34 år och får sitt första barn....

Du hinner!

Tänk också på att du kommer aldrig hitta nån om du inte kan "hitta" dig själv så att säga. Hitta din inre frid och fundera på vad du vill helt enkelt så kommer Mr Right en dag och knackar på också.

En hälsning från min man lyder också att nyseparerade nyblivna singlar är inte   särskilt eftertraktade ute på marknaden. Dom har för mycket förhållande-tänk kvar att det är jobbigt att dejta såna. Det blir för påtagligt vad dom saknar helt enkelt.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Glädje58
    stinsen83 skrev 2012-01-29 00:54:09 följande:
    ... Jag är 28 år och singel, kanske betyder det att jag inte kommer få några barn...? 
    Hur kom du fram till den slutsatsen? Tungan ute
  • HäckHäxan

Jag är singel och har varit i 5 år och jag trivs kanonbra. Det är bra att hitta sig själv, stå på egna ben och bara få ro om sig själv också. Det som är mindre okej är att så många andra anser att det är konstigt att man är singel och att en man/ partner är något ultimat för ett gott liv.

Så ser inte jag det, en partner och bästa vän är en bonus till ett redan gott liv, annars kan det för min del kvitta!

Lycka till nu Hjärta

En man med en hjärna större än hans penis = Välhängd!
Svar på tråden Peppning inför singellivet