Ingen ägglossning
Hej... Har försökt få barn i två år nu... Börjat med utredning. Ultraljudet visade att jag inte har ägglossning..
Min gynekolog vill sätta igång ägglossningen ..
Någon som gjort detta...?? Snälla hjälp
Hej... Har försökt få barn i två år nu... Börjat med utredning. Ultraljudet visade att jag inte har ägglossning..
Min gynekolog vill sätta igång ägglossningen ..
Någon som gjort detta...?? Snälla hjälp
Jag har pco och väldigt sällan ägglossning. Har en dotter är nu gravid m nr2. Jag har blivit stimulerad till äl med både pergotime( tabletter) och gonal-f och puregon( sprutor). Man får springa mkt på kontroller för att se att rätt antal ägg växer sig till rätt storlek. Men det är helt ok, såklart drt tar på krafterna, men man väntar på ngt gott... och jag fick ta äl spruta för att sen ägglossa då jag annars inte gjorde det.
Lycka till!!!!
Beklagar att ni försökt länge utan att lyckas! Har egentligen inga råd att ge men dock en fråga. Hur märkte du att du inte hade ÄL? misstänkte du det?
styrkekram
Beklagar att ni försökt länge utan att lyckas! Har egentligen inga råd att ge men dock en fråga. Hur märkte du att du inte hade ÄL? misstänkte du det?
styrkekram
Med min dotter stimulerades jag först i 3mån med pergo, funkade inte alls för mig. Sen 5månader med sprutor. Då jag har pco så blev jag lätt överstimulerad, och då fick jag avbryta... 2ggr blev jag rätt stimulerad och en av dem blev jag gravid:) Nu med andra har jag stimulerats i 2år... Haft ett mf och ett ma och nu är jag gravid i v11 och håller tummarna...
Lycka till:) Läkarna är duktiga, de har pushat mig och min man när vi haft det som jobbigast!
Det behöver inte ta lika lång tid för dig;) Jag blir så lätt överstimulerad... Får alltså 3 och fler mogna ägg vilket de inte släpper. Frustrerande många gånger!!
Håller tummarna för er:) man vill ju bara få det där +...
Tack förresten!!!
TS: testade du med ÄL-tester under det där första året? vad visade de isf?
När ska ni få börja stim. ??
Jaha okej , då förstår jag , att det kan variera från person till person, kanske går fortare då mina ägg är 13 mm . Vi vill ju verkligen det här, det enda man vill se är ett positivt test. 2 år känns som en evighet
=)))
Jag vet inte själv hur många ggr jag har gjort ÄL-tester, 2-3 ggr har den visat positivt, men blev ej gravid...
Nu den 8:e februari , får vi hoppas att vi ska sätta igång den...