Inlägg från: Nordanvinden08 |Visa alla inlägg
  • Nordanvinden08

Ingen ägglossning

Jag har pco och väldigt sällan ägglossning. Har en dotter är nu gravid m nr2. Jag har blivit stimulerad till äl med både pergotime( tabletter) och gonal-f och puregon( sprutor). Man får springa mkt på kontroller för att se att rätt antal ägg växer sig till rätt storlek. Men det är helt ok, såklart drt tar på krafterna, men man väntar på ngt gott... och jag fick ta äl spruta för att sen ägglossa då jag annars inte gjorde det.
    Lycka till!!!!

• Nordanvinden08

Med min dotter stimulerades jag först i 3mån med pergo, funkade inte alls för mig. Sen 5månader med sprutor. Då jag har pco så blev jag lätt överstimulerad, och då fick jag avbryta... 2ggr blev jag rätt stimulerad och en av dem blev jag gravid:) Nu med andra har jag stimulerats i 2år... Haft ett mf och ett ma och nu är jag gravid i v11 och håller tummarna...
    Lycka till:) Läkarna är duktiga, de har pushat mig och min man när vi haft det som jobbigast!

• Nordanvinden08

Det behöver inte ta lika lång tid för dig;) Jag blir så lätt överstimulerad... Får alltså 3 och fler mogna ägg vilket de inte släpper. Frustrerande många gånger!!
    Håller tummarna för er:) man vill ju bara få det där +...

Svar på tråden Ingen ägglossning