Allergisk mot sushi?
Nån som vet om man kan vara det? Och vad man då troligtvis är allergisk mot i den? Jag har blivit så enormt dålig de enda två gånger jag ätit sushi. Typ som magsjuk.
Nån som vet om man kan vara det? Och vad man då troligtvis är allergisk mot i den? Jag har blivit så enormt dålig de enda två gånger jag ätit sushi. Typ som magsjuk.
känslig mot rå fisk?
Är du säker på att det inte rör sig om en matförgiftning då? Det ger ju symptom som magsjuka...
Vad innehöll sushin som du åt?
Åt japansk och de e också råa fiskar å sjögräs å sådär och jag blev väldigt dålig . vet inte vad de va men tror de är fisken
Iom att jag är den enda i sällskapet som blivit sjuk, och dessutom två gånger, de enda två gånger jag ätit sushi som fullständig måltid så tror jag inte det var sushin som var dålig.
Jag åt denna gång räka, avokado, kanske en lax.
Är du känslig mot något av vad sushin innehöll för övrigt?
Jag brukar bli dålig i magen av sushi. Men det är så gott så skiter i det
Jätteräkan (scampi)? Be att få byta ut den nästa gång, din tredje sushi-måltid, och se om det går bättre. Räkan bör man byta ut av andra skäl också... (miljö) för ni har väl sätt
">Anti-scampi kampanjen från Naturskyddsföreningen? Efter att ha sett den videon tappar man intresset för att äta scampi.
Ang. räkan så glömde jag att klippa in citatet från Livsmdelsverket: "Skaldjur anses kunna frisätta histamin som kan ge akut insjuknande i magsmärtor, kräkningar och diarré."
Riset? Jag har en i familjen som är allergisk mot ris, men det kanske du äter i vanliga fall till annat utan att må dåligt.
Hej!
Båda fiskarna escolar och ruvette används ibland i sushi fast man inte ska äta dem råa. De innehåller fett som magen inte kan bryta ner och kan ge ont magen och diarré.
För en del personer kan norin vara lite för svårsmält och ge uppblåsthet och magsmärta.
Jag har en vän som är alergisk mot fisk