Trött på apotekens påhitt om recept!
Måste skriva av mig.. Så trött på apotek hjärtats påhitt! Fick recept på citodontabletter av läkarn pga smärta efter en feloperation av handen/armen. Tar dom vid behov för natten så jag slipper gå upp 2timmar pga smärtan. Dessutom kunna ta hand om mitt barn Var på apoteket idag med mitt barn och stressad då barnet var grinigt. Apotekaren tar fram medicinen o klistrar på ettiketten, jag ser DÅ att det är brustabletter som jag inte kan ta! Jag frågar om man inte kan byta till tabletter? Nej! Blir hennes snäsiga svar. Jag frågar då varför då, det är samma styrka på båda o samma sort?de har kunnat byta förrut på Apoteket AB. Då säger hon att dom får inte byta längre där(?)..Läkaren har inte kryssat i "får ej bytas ut", så det beror inte på det. Jag säger att jag inte kan ta brustabletter då jag mår illa av dom o kräks av brustabletter. Hon tycker det är konstigt och lite larvigt, men att jag kan ringa läkaren o be om ett nytt recept! Happ! Läkaren åkte på semester och kommer inte förrän 3 veckor och jag sitter här med 24 (tog en för att prova men spydde upp det igen,därför 24st) brustabletter som jag inte kan ta! Pga envisa kärringen! Får väl leva i 3 veckor med smärta och som en zombie pga sömnbrist+ ta hand om barnet.. Va kul! Behövde skriva av mig