• Anonym (Reflux)

Era symtom på Reflux.

Jag vet inte om jag har reflux men min läkare tror det, det började en kväll när jag skulle lägga mig så börja jag hosta, detta fortsatte att jag hosta när jag la mig, sen börja jag hosta dag tid men inte på natten, vart orolig att jag fått lungcancer då jag rökt förr, är bara 32 år, var till läkaren som lyssna på mina lungor och sa att allt lät bra jag gjorde även Spirometri undersökning och den var toppen,nu så hostar jag inte lika mycket som förr, men har sån halsbränna och rapningar så jag blir tokig snart, och har även surauppstötningar om jag tex har ätigt och rapar efter ca en timma så kommer det upp i halsen. får även grym halsbränna när jag böjer mig ner, nu är jag nyfiken på hur ni andra märkte att ni hade eller har reflux. har även fått en tid till gastroskopi nu i februari.
    tacksam för svar

• Svar på tråden Era symtom på Reflux.
  • Anonym (Reflux)

puffar :)

• Mariaaa

Jag har haft reflux hela livet. Har ofta sura uppstötningar, halsbränna och mår illa.
    Även dottern har det.

• Anonym (Reflux)
    Mariaaa skrev 2012-01-29 19:28:51 följande:
    Jag har haft reflux hela livet. Har ofta sura uppstötningar, halsbränna och mår illa.
    Även dottern har det.
    Tack för ditt svar, ja det är jobbigt med halsbrännan och sura uppstötningar
  • Blue face

Jag har förslappad magmun samt sår i matstrupen, och det känns! Dricker jag ett glas vatten och böjer mig ner kräks jag nästan. Halsbränna och uppstötningar har jag nästa var dag. Jag är ofta illamående och måste vara väldigt noga med vad jag äter och dricker. Kaffe, rödvin och stark mat går bort. Tyvärr! Går på Losec, men den hjälper bara om jag tar den på fastande mage.

Svar på tråden Era symtom på Reflux.