• Flisen1944

2 killar lättast att få en till lillkille

Jag har 2 underbara killar, är gravid igen i vecka 16 och man går och undrat vad som ligger där inne. Vad har ni för erfarenheter. Är de lättast att man får nr 3 i samma kön, eller är de 50%50. Blir de en liten kille till så blir jag super glad , men vore lite kul att få lite mer kvinnligt in i familjen.

• Svar på tråden 2 killar lättast att få en till lillkille
  • MiisPiis

Här har vi vår tredje lilla kille på väg iaf! Men det borde ju vara 50/50 med varje barn kan man tycka, eller 51/49 med fördel kille sägs det väl.

• PojkMamma85

Jag väntar min 3e nu och jag är helsäker på en kille, även jag har två söner.
    Får se vad UL visar om 2 veckor, är i v.18 nu =) 

• PojkMamma85

Men kan tillägga att jag känner 2st som fått 2 killar sen en tjej =)

• Flisen1944

De är lite intressant, att vissa får blandat med olika kön och vissa får samma. Någon mer som kan eller vet något om vad man troligen får . Samma eller olika kön

• rockaroll

Statistiskt sett är det vanligare att få en kille till om man redan fått en kille, och chansen är ännu större att även tredje barnet blir en kille om man har två sen innan. (har jag hört, har ingen länk att hänvisa till.)

• Aquavit

Här finns fakta.
    www.scb.se/Grupp/valfard/BE0801_2006K01_TI_10_A05ST0601.pdf

Nej, det är större chans enligt detta att du får olika kön på dina barn vid tredje barnet.
    Citerat från pdf'en:
    "Att få ”triss” i pojkar eller flickor är ganska ovanligt. Får man tre barn är sannolikheten att få enbart pojkar 14 procent och enbart flickor 11 procent. De allra flesta som får tre barn får alltså barn av olika kön."

• Tre Flickor

Jag har två flickor och väntar nu min tredje.
    Chansen att du väntar en flicka är större än att det är en pojke till Glad 

Svar på tråden 2 killar lättast att få en till lillkille