Hur slutar jag bry mig om städningen?
Vi bor 2 vuxna och 2 små hundar i en minitvåa på 40 kvm. Om ca 7 veckor kommer vårt första barn, vi längtar.
Vi ska bo kvar i lilla lyan till hösten 2013, det är ett måste p.g.a. ekonomiska skäl, jag studerar och vi behöver spara ett tag till. Boendet är inget problem för någon av oss, däremot så innebär det att marginalen för att låta saker ligga framme och skräpa är minimal om man ska ha någon ordning, så fort vi inte plockar undan efter oss så blir det kaos.
Min älskade kille verkar vara helt blind för vad som (jag anser) behöver göras i hemmet. Dammråttor, matrester på bord och bänkar, disk, grus/skräp på golvet och fläckar av diverse kladd är exempel på sådant han inte ser mitt framför näsan på honom. Han ser heller inget problem med att slänga sina smutsiga kläder på golvet varje kväll, utan att plocka undan dessa förrän en vecka senare. Det är alltså en veckas tvätt som ligger på golvet mitt i lyan varje vecka innan han tar bort den och lägger i tvättkorgen. Vi har, för att jag inte ska göra allt, infört ett schema som innebär att han ska städa badrummet en gång/vecka och jag har dammsugning en gång/vecka. Men efter varje gång han städat badrummet så lämnar han badrumsgrejer i hallen och köket efter sig, jag får alltid städa efter att han har städat, han gör aldrig någonting helt färdigt. Detsamma gäller exempelvis om han packar in en matkasse, han packar in kyl- och frysvaror men lämnar övriga varor i påsen liggandes på köksgolvet.