• breeze2012

Träningskläder större storlekar??

Har ändrat kosten och gått ner 10kg och har nu inhandlat träningskort. Med start på torsdag. Känner mig jätte taggad inför träning. Men vart hittar man snygga och bra tränigskläder när man drar större storlek fortfarande med mina 92kg som jag väger nu.
    Tips från er andra som gått igenom samma procedur. Obs vill inte ha fula mjukisbyxor :) 

• Svar på tråden Träningskläder större storlekar??
  • breeze2012
    Sylten skrev 2012-01-30 13:23:07 följande:
    undrar samma o puffar lite...

Jag har hittat sport bh på Lindex iaf som får duga så länge så satsar man på en dyr variant senare för iom träning kommer man rasa i vikt ytterligare...Swegmark 95C som passade. Tips om du söker det oxå.
  • BuoBä

Röhnisch har en kollektion i större storlekar som heter Plus. De brukar ha den på någon av sportkedjorna, InterSport tror jag. Annars finns den på www.timarco.se.

Jag såg i Elloskatalogen att de också hade träningskläder i större storlekar.

• tantS

Jag har hittat helt ok kläder på HM och Stadium och jag är större än dig. Vanliga knälånga träningsbrallor på HM och en tröja i såtn där andandes material på Stadium, de har faktiskt rätt så stora storlekar. Sportsbh köpte jag på triumph. Annars är det sånt här jag köper utomlands (USA) där det finns mer för större människor.

• breeze2012
    tantS skrev 2012-01-30 13:49:38 följande:
    Jag har hittat helt ok kläder på HM och Stadium och jag är större än dig. Vanliga knälånga träningsbrallor på HM och en tröja i såtn där andandes material på Stadium, de har faktiskt rätt så stora storlekar. Sportsbh köpte jag på triumph. Annars är det sånt här jag köper utomlands (USA) där det finns mer för större människor.

Tack för tips...Då ska jag kolla på stadium o hm.
  • Sylten

Ja man kanske inte ska räkna ut HM, de hade ju faktiskt mammakläder som passade mig. Tackar också för tipsen!  Alltid roligt att vara lite fin när man ska träna.

• LaFontaine

Stadium har sitt eget märke soc upp till storlek 50. Dessutom kostar de inte multum!

• josu

Som flera redan tipsat har stadium märket soc som har stora storlekar, gina tricot har börjat med träningskläder och de har ju också större storlekar, upp till XXL. Jag väger lika mycket som du och har ett par träningsbyxor från Åhlens, som är super sköna, tröja från stadium (soc), och sport bh från intersport. Billiga grejer, men dem är sköna och funktionella.

Svar på tråden Träningskläder större storlekar??