utomlands resa med små barn!
Hejsan.
Jag undrar om det är någon som vet hur gammal barnet ska vara när man åker utomlands första gången.
kan man åka när barnet är cirka 1,5 till 2 månader eller är det för lite?
Hejsan.
Jag undrar om det är någon som vet hur gammal barnet ska vara när man åker utomlands första gången.
kan man åka när barnet är cirka 1,5 till 2 månader eller är det för lite?
Beror väl på vart du ska åka tycker jag, ska ni på solsemseter tycker jag inte man ska ta med barn förens de är runt 4 år. Det är alldeles för varmt annars. Men menar du få flyg eller?
Ja det är bara vad jag tycker själv, och då menar jag såklart riktigt varma solsemstrar inte till ställen med samma värme som Sverige. Det är skillnad på om man är född i ett land som är varm eftersom man är mer anpassad för klimatet då.
Så länge allt fungerar bra med dig och barnet, och ni känner er säkra (antar att det är ert första barn) så går det bra, men man kan aldrig veta innan - livet blir väldigt annorlunda med barn. Välj i så fall ett bra hotell, och åk till ett säkert ställe med lagom klimat. Kan ni vänta med att boka till precis innan?
1,5 till 2 månaders ålder låter lite tidigt, med tanke på att det kan ta ett tag innan allt "sitter" i vardagen. Om ni har möjlighet att vänta med att boka och se hur det känns är det nog det bästa
Jag skulle för det första inte åka med en sån liten bebis, usch så nervöst.
Vår son var 7 månader när vi åkte på långresa 5 månader.
Vi har rest till storstäder och till varma platser. Där vi är nu är det 34 C på dagarna, nu är sonen 10 månader.
Vi valde storstad här i centralamerika för att vara säkra på att det fanns bra sjukvård på plats om det skulle behövas. I USA finns det vård att få nästan överallt, men där valde vi sol och värme i Miami Beach.
Det funkar hur bra som helst.
Stannar man längre än 45 dagar måste man komplettera sin hemförsäkring med en bra reseförsäkring.
Vår son äter ersättning, men vi ger även lite vatten. Ser till att den vätska han får i sig är minst en liter per dag.
Tunna kläder, skugga och solhatt.
Oavsett vad människor här på FL säger så är det så att om man reser länge och är väldigt försiktig i början, så ökar toleransen mot solen och värmen, man behöver inte smeta på faktor 50 efter några veckor. Nu efter någrqa månader använder vi bara solskyddskräm när barnen badar i poolen eller är på stranden, med solskyddsdräkt, annars använder vi ingen kräm alls. Barnen är bruna ja, även den lilla är lite brun, men dom har aldrig varit röda.