• tulip79

Dopfika betyder ?

I min inbjudan till sonens dop har jag skrivit att vi kommer att bjuda på fika efter dopet. Dopet är kl 14 en lördag. Vad förväntar ni er om det står "fika"?

• Svar på tråden Dopfika betyder ?
  • Makrame

Kaffe, läsk, saft, bulle! :)

• La Lola

Vid den tiden; nån smörgås och tårta efteråt tex.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Emmis

Vi hade dop vid den tiden med fika. Bjöd på kaffe/te och kakor och tårta. Och smörgåsar, men det visade sig onödigt.

• Khaleesi

Kaffe, smårgåstårta eller vanlig tårta. Alternativt macka, snittar eller gofika.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • LinnV

Kaffe, kakor, saft och tårta eftersom det är mellan lunch och middag!

• sjöberg75

Vi ska ha dop kl 11 & på våra inbjudningar har vi skrivit "kaffe bjuds på efter dopet..."
    Kommer att servera Kaffe/te/saft, kakor i olika slag hårda & mjuka samt tårta.

• La Lola
    sjöberg75 skrev 2012-01-30 15:05:40 följande:
    Vi ska ha dop kl 11 & på våra inbjudningar har vi skrivit "kaffe bjuds på efter dopet..."
    Kommer att servera Kaffe/te/saft, kakor i olika slag hårda & mjuka samt tårta.
    Inget lunchaktigt?
  • sjöberg75

Inget lunchaktigt.. tänkte servera frallor me pålägg som mna får bre själv istället för kakor & tårta men inte bestämt oss än. Nu när jag tänker efter så får det bli frallor & tårta, blir väl bättre??

• La Lola
    sjöberg75 skrev 2012-01-30 15:10:03 följande:
    Inget lunchaktigt.. tänkte servera frallor me pålägg som mna får bre själv istället för kakor & tårta men inte bestämt oss än. Nu när jag tänker efter så får det bli frallor & tårta, blir väl bättre??
    Ja något mer än bara kakor o tårta hade jag velat ha vid den tiden.
Svar på tråden Dopfika betyder ?