Inlägg från: La Lola |Visa alla inlägg
  • La Lola

Dopfika betyder ?

Vid den tiden; nån smörgås och tårta efteråt tex.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    sjöberg75 skrev 2012-01-30 15:05:40 följande:
    Vi ska ha dop kl 11 & på våra inbjudningar har vi skrivit "kaffe bjuds på efter dopet..."
    Kommer att servera Kaffe/te/saft, kakor i olika slag hårda & mjuka samt tårta.
    Inget lunchaktigt?
  • La Lola
    sjöberg75 skrev 2012-01-30 15:10:03 följande:
    Inget lunchaktigt.. tänkte servera frallor me pålägg som mna får bre själv istället för kakor & tårta men inte bestämt oss än. Nu när jag tänker efter så får det bli frallor & tårta, blir väl bättre??
    Ja något mer än bara kakor o tårta hade jag velat ha vid den tiden.
  • La Lola
    tulip79 skrev 2012-01-30 16:52:35 följande:
    Fint. De flesta tänker som jag

Vi har planerat kaffe/te/saft/läsk samt bullar och andra kakor och gräddtårta till avslutning.

Tycker det är helt fel tid för något matigare. Även om svärmor tolkat in att hon ska ha smörgåstårta. Fick höra en del protester när hon fick veta att fika betyder just fika!

De som har rest långt kommer fram dagen innan och övernattar hos oss. Resten bor inom 1 mils radie.
    Jag tänker att det är mellanmålstid = smörgås tex.
  • La Lola
    FOA skrev 2012-01-30 19:03:47 följande:
    Ni som skriver att det borde bjudas på ngt matigt pga tiden brukar ni vanligtvis äta mellanmål/smörgås på eftermiddagen (*nyfiken*)?
    Ja oftast. Mina barn gör alltid det.
  • La Lola
    jessin skrev 2012-01-30 19:38:41 följande:
    Fika betyder fika. Har varit på många dop det senaste året och de som bjuder på smörgåstårta brukar skriva just smörgåstårta och kaka. Står det fika är det som flera andra har skrivit kaffe, te, saft, läsk kakor, tårta, bullar.

Vi bjöd endast på fika när vår son döptes trots att våra föräldrar tycke att vi borde bjuda på smörgås eller dyk också. Vi sket i det då vi hade vårt dop kl 14.00 och kan säga att ingen saknade något matigare. De med små barn hade eget mellanmål med till sina barn.

Gör det som är bäst för dig. Alla tycker olika men det är ditt barns dop så ni gör som ni vill. Det finns även de som inte tycker att man kan bjuda på smörgåstårta och tårta för det blir tårta på tårta......     
    Vad kallar ni det när ni äter smörgåstårta då?
  • La Lola
    FOA skrev 2012-01-30 19:49:07 följande:
    På inbjudan menar du? Smörgåstårta, lätt lunch eller kanske tilltugg. Bor i UK så jag kommer skriva "light refreshments" på våra inbjudningar.
    Nja, inte bara på en inbjudan utan rent allmänt bara.
    Här går det under fika rätt o slätt.
Svar på tråden Dopfika betyder ?