Inlägg från: Khaleesi |Visa alla inlägg
  • Khaleesi

Raka benen på min dotter....tips...

Är hon så gammal att hon själv vill ta bort håret på benen så är hon väl tilräckligt stor för att själv fundera ut vilken metod som passar henne bäst, eller?

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Khaleesi

Är det inte en enorm curlingvarning på att utföra sådana handlingar åt ett barn? Varför gör hon det inte själv om hon tycker att det är så viktigt?

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Khaleesi
    lillan1975 skrev 2012-01-30 15:32:03 följande:
    Det är hon som verkligen vill det, och hon vägrade vara barbent i somras pga sina håriga ben.
    Så ge henne en rakhyvel. Det är inte direkt hjärnkirurgi att lista ut hur man använder den.
  • Khaleesi
    Momalicious skrev 2012-01-30 15:43:18 följande:
    Har hon inte händer och kan raka sina egna ben?
    F.ö. Visste jag inte ens i den åldern att jag hade hår där.
    Alla har ju inte lika mycket hår heller. Klart att det kan vara jobbigt i elvaårsåldern om alla kompisar ser ut som fjuniga barnungar medan man själv har ben täckta av svart borst.

Men jag anser fortfarande att det är dotterns problem - inte mammans.
  • Khaleesi
    YummyMami skrev 2012-01-30 15:26:14 följande:
    Jag har förklarat till min dotter att inte börja me skiten, innan man rakar så har man så fina fjun, sen rakar man och vips så har man ståltråd på bena och man måste hålla på jämt me de.. eller måste och måste ibland låter jag det växa ut, och det ser förjävligt ut. Då visar jag dem till min dotter och säger, så här blir de om du börjar raka och jag hade önskat att någon skulle ha berättat det för mig då när jag var 14 så skulle jag inte ha börjat me dumheterna.

Så låt håret växa ut på dig istället och visa henne hur illa de blir när man rakar.  
    Vilket mest leder till att dottern skäms inför föräldrarna den dag hon själv börjar raka benen, och försöker dölja det för dem...
Svar på tråden Raka benen på min dotter....tips...