Är känslorna borta? Kan man hitta tillbaka?
Jag och min sambo har varit tillsammans i 6 år. Vi har haft ett underbart förhållande, utan bråk, svartsjuka, ja bara bra saker. Vi har varit kärleksfulla, respekterat varandra, gett varandra egentid, gjort massor av roliga saker, verkligen älskat varandra. Har inte haft några svåra prövningar alls.
Sedan några månader tillbaka har jag börjat tveka på mina känslor för honom. Det känns inte som förr. Innan kunde det pirra i magen när jag hörde honom sätta i nyckeln i låset när han kom hem. Nu saknar jag honom hela tiden när jag inte är med honom, MEN när han väl kommer bryr jag mig inte?? Jag hoppar inte upp och pussar honom, får bara en konstig känsla i magen.
Stundtals kan jag se på honom och tänka att han är underbar och att jag älskar honom, andra stunder stör jag mig bara på honom..
Är det vanligt med svackor i ett förhållande? Kan känslor svalna för att sedan komma tillbaka? Vad ska man göra för att det ska bli bra igen?
Jag gråter när jag tänker på att inte leva med honom. Men samtidigt får jag den tanken väldigt ofta..
Hoppas någon kan dela med sig av sina erfarenheter. Han är min första kärlek, första kille, första sambo så jag kan inte det där med kärlek..